Iranian Agriculture News Agency

چاره‌اندیشی انگلیسی‌ها برای حل بحران فرآورده‌های غذایی

نمایندگان کشاوزان و مسئولان دولت برای حل اثرات طولانی مدت خشکسالی دیدار می‌کنند

با افزایش نگرانی‌ها درباره موج گرما در بریتانیا و تاثیرات آن بر مواد غذایی، کشاورزان قرار است روز چهارشنبه سبا مسئولان وایت‌هال دیدار کنند.

چاره‌اندیشی انگلیسی‌ها برای حل بحران فرآورده‌های غذایی

به گفته اتحادیه ملی کشاورزان «شرایط آتش‌زا» موجب شده تا رشد علوفه به شدت کاهش یابد و محصولات بسیاری از بین بروند. این موضوع باعث بوجود آمدن نگرانی‌های دامداران از کمبود خوراک دام شده است.

در این دیدار نمایندگان اتحادیه به همراه مسئولان وزرات محیط زیست، غذا و امور روستایی (Defra)، آژانس محیط زیست، سازمان غیردولتی «انگلستان طبیعی»، آژانس پرداخت‌های روستایی و چندین خیریه کشاورزی حضور خواهند داشت. در این جلسه گزارش‌هایی درباره کمبود خوراک دام ارائه خواهد شد که کشاورزان و دامداران را مجبور به استفاده از سهم غذای زمستانی کرده است.

به گفته مینت بترز، رئیس اتحادیه ملی کشاورزان موج گرما «یادآوری زودهنگامی» است که انگلستان قدر تولید مواد غذایی را بداند. بترز همچنین درباره «تاثیر فلج‌کننده آب و هوایی خشک و گرم در سراسر کشور» هشدار می‌دهد.

بترز می‌گوید: «شرایط همه جا سخت شده است. با توجه به پیش بینی‌ها اگر آب و هوای خشک و گرم ادامه پیدا کند می‌تواند نگرانی‌های جدی برای بسیاری از کشاورزان به همراه داشته باشد. برای مشکلات صنعت کشاورزی باید برنامه‌ریزی و راه‌حل‌هایی پیدا کنیم.»

بترز اضافه می‌کند: «این گرمای بی‌سابقه باید زنگ خطری برای همه باشد. کشاورزی یکی از صنعت‌هایی است در مدیریت اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی تحت تاثیر قرار می‌گیرد.»

موج گرما در انگلستان که به نظر می‌رسد در روز جمعه با وقوع رعد و برق و باران سیل‌آسا به پایان رسیده باشد، در ماه‌های ژوئن و جولای بریتانیا را به شدت تحت تاثیر قرار داد.

وزرات محیط زیست، غذا و امور روستایی تایید کرده مایکل گوو، وزیر محیط زیست، مدیران اجرایی کمپانی‌های آب را که نتوانسته نشت آب را کنترل کنند برای شرکت در جلسه‌ای احضار می‌کند تا مشکل نشت 430میلیون لیتر آب را حل کنند.» به گفته سخنگوی Defra، این سازمان با مسئولان اتحادیه و تمام احزاب همکاری می‌کنند تا از کشاورزان در شرایط آب و هوایی خشک حمایت کنند.

 

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید