Iranian Agriculture News Agency

عفو بین‌الملل قانون "کشور یهود" را محکوم کرد

عفو بین‌الملل تصویب قانون جنجالی که اسرائیل را به عنوان یک "کشور یهود" به رسمیت می‌شناسد و خطر منزوی کردن دیگر اقلیت‌های قومی و مذهبی را به همراه دارد، محکوم کرد.

عفو بین‌الملل قانون "کشور یهود" را محکوم کرد

 

به گزارش ایانا، به نقل از خبرگزاری ایسنا، یکی از سخنگویان عفو بین‌الملل گفت: در حال حاضر ما بیشتر از این درخصوص این مساله اظهارنظر نمی‌کنیم چراکه مشغول بررسی این قوانین و معنا و مفهومشان از نظر دورنمای قانون بشردوستانه بین‌المللی هستیم.

با این حال عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای در توئیتر گفت: با تصویب قانون "کشور یهود"، اسرائیل به ۷۰ سال نابرابری و تبعیض علیه غیریهودیان به صورت قانونی دامن زده و آن را تشدید کرده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: فلسطینی‌ها که ۲۰ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند در حال حاضر رسما به شهروندان درجه ۲ تبدیل شدند، اسرائیل باید حقوق بشر را برای همگان رعایت کند.

اسرائیل پس از تصویب قانون "کشور یهود" به شدت از جامعه بین‌الملل مورد انتقاد قرار گرفت.

قانون "کشور یهود" اسرائیل را به عنوان یک "کشور یهود" تعریف می‌کند که براساس آن "قدس متحد" پایتخت آن خواهد بود. این قانون همچنین تاکید دارد که عبری تنها زبان رسمی اسرائیل است و عربی را به عنوان زبان رسمی اسرائیل نمی‌داند اگرچه "جایگاه ویژه" آن را به رسمیت می‌شناسد.

این قانون جدید خطر منزوی کردن هرچه بیشتر جامعه عرب را به همراه دارد؛ جامعه‌ای که تاکید دارد در حال حاضر نیز از جانب دولت و یهودیان اسرائیلی با تبعیض مواجه است و اعضای آن احساس می‌کنند که شهروندان درجه دو هستند.

فلسطینی‌ها که حق شهروندی اسرائیلی دارند، ۲۱ درصد از جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند و به عنوان عرب‌های اسرائیلی شناخته می‌شوند و اعضایی در پارلمان اسرائیل موسوم به کنست دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید