Iranian Agriculture News Agency

رقابت ایتالیا و فرانسه بر سر غنایم لیبی

ایتالیا و فرانسه برای کسب غنایم بیشتر در این کشور با هم رقابت دارند که در مواردی به درگیری های سیاسی هم منجر شده است.

 رقابت ایتالیا و فرانسه بر سر غنایم لیبی

 تارنمای الجزایری «تی اس ای » با بررسی برخی طرف‌های خارجی تاثیر گذار در لیبی نوشت: ایتالیا و فرانسه برای کسب غنایم بیشتر در این کشور با هم رقابت دارند که در مواردی به درگیری های سیاسی هم منجر شده است.

به گزارش ایرنا، تی اس ای افزود:از زمان پایان یافتن حکومت سرهنگ معمر قذافی، لیبی نه تنها آنگونه که انقلابی‌ها آرزوی آن را داشتند، شاهد ایجاد یک دولت دمکراتیک و برقراری ثبات و آرامش نبوده است بلکه درگیری‌های قبیله‌ای و درگیری میان شبه نظامیان و گروه‌های مختلف پیوسته ادامه داشته است و هر یک از کشورهای منطقه برای تحقق منافعشان از برخی از این گروه‌ها و شبه نظامیان حمایت می‌کردند.

این تارنمای الجزایری در ادامه نوشت: اخیرا لیبی به میدان درگیری میان ایتالیا و فرانسه تبدیل و گویی بار دیگر مستعمره کشورهای خارجی شده است، این کشورها به لیبی به عنون یک لقمه چرب و نرم نگاه می کنند .

به تازگی مقام های ایتالیایی به مقام های فرانسوی در خصوص دخالت بیشتر در امور داخلی لیبی و تلاش برای پیشبرد روند سیاسی در این کشور بر اساس منافعشان هشدار دادند که این نشان می‌دهد پاریس و رم در خصوص چگونگی اداره بحران لیبی با هم اختلاف نظر دارند.

تی اس ای در ادامه نوشت، رم مخالف این طرح ها و برنامه های فرانسه در مورد لیبی است و نخست وزیر ایتالیا نیز گفت، اینگونه اقدامات ممکن است باعث افزایش تنش و هرج و مرج در لیبی شود .

نخست وزیر ایتالیا گفته است، پاییز آینده او نیز اقدامی مشابه اقدام مکرون در مورد لیبی انجام می دهد و کنفرانسی بین المللی در مورد این کشور برگزار می کند که در آن ژنرال «خلیفه حفتر » فرمانده ارتش لیبی و همه طرف های اثر گذار در بحران لیبی به ویژه کشورهای اروپایی و نمایندگان آمریکا و نمایندگانی از کشورهای آفریقایی واقع در کرانه دریای مدیترانه در آن حضور خواهند داشت.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید