Iranian Agriculture News Agency

قانون آپارتاید جدید/

احتمال انتخابات زودهنگام در انتظار کابینه نتانیاهو

قانون استعماری و آپارتاید جدید اسرائیل در حالی از سوی کنست (پارلمان ) این رژیم تصویب‌شده است که گزینه‌های متعددی برای رویارویی با آن مطرح است ازجمله فراخوان مبارزه سراسری و استعفای گروهی در کنست.

احتمال انتخابات زودهنگام در انتظار کابینه نتانیاهو

به گزارش گروه سیاسی ایانا به نقل از تسنیم، قانون استعماری و آپارتاید جدید اسرائیل موسوم به دولت یهود در حالی از سوی کنیست (پارلمان ) این رژیم تصویب‌شده است که درخواست استعفای گروهی در کنیست می‌تواند کابینه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را با مشکل قانونی و درنتیجه لزوم انتخابات زودرس روبه‌رو کند.

هدف رژیم صهیونیستی از قانون استعماری و آپارتاید جدید که به تصویب کنست رسیده است، اعمال فشار بر ملت فلسطین در سرزمین خود است و با تحمیل آن بر قضیه فلسطین، عملی کردن تشکیل دو کشور مستقل محال می‌شود.

درحالی‌که برخی از جنبش‌های سیاسی و ملی و «فهرست مشترک» در کنست اسرائیل قانون جدید را استعماری و شبیه قانون نژادپرستانه آفریقای جنوبی دانسته‌اند، برخی درخواست‌ها تا بازنگری در مورد حضور و نمایندگی عربی در کنست بالا رفته است درحالی‌که برخی دیگر سقف خواسته خود را تا خروج تشکیلات خود گران فلسطین از پیمان اسلو افزایش داده‌اند، بر این اساس که این قانون زمینه‌ساز حذف کامل قضیه فلسطین و تحکیم تشکیل وطن برای یهودیان در سرزمین تاریخی فلسطین است.

علاوه بر این برای واکنش به قانون آپارتاید جدید پیشنهادت متعددی مطرح‌شده است، ازجمله آغاز مبارزه مردمی شامل تظاهرات و تحصن و اعتصاب و طرح مجدد این قضیه در محافل بین‌المللی اما پیشنهادی که بیش از همه جلب‌توجه می‌کند، استعفای نمایندگان «فهرست مشترک» است که 13 نماینده از مجموع 120 نفر را تشکیل می‌دهند، بر این اساس که این استعفا موجب بحران قانون پارلمانی می‌شود به‌گونه‌ای که موضوع انتخابات زودهنگام مطرح خواهد شد و از کابینه بنیامین نتانیاهو سلب اعتماد می‌شود و درنتیجه کابینه ناچار خواهد شد برای به دست آوردن آراء اسرائیلی‌ها بار دیگر به‌پای صندوق‌های رأی برود.

به گزارش پایگاه خبری الجزیره قطر، ازآنجاکه کنست اسرائیل بلافاصله پس از تصویب قانون نژادپرستانه «دولت یهود» تعطیلات تابستانی را آغاز کرد که تا ماه اکتبر ادامه خواهد یافت، پیشنهاد استعفای گروهی نمایندگان موجب بحث‌وجدل شده و احزاب عربی که در کنست حضور دارند در این خصوص و نتایج حاصل از آن مواضع متفاوتی داشته‌اند.

این در حالی است که این احزاب در مورد آغاز برنامه مبارزه مردمی و هم‌زمان با آن کلید زدن اقدامات بین‌المللی اتفاق‌نظر داشته و تأکیددارند که با اتحادیه اروپا تماس برقرار شود تا خطر این قانون و نتایج حاصل از آن برای ملت فلسطین اعلام شود.

در این میان «یوسف جبارین» رئیس روابط بین‌الملل در «فهرست مشترک» پارلمانی با اتحادیه اروپا و نهادهای حقوقی بین‌المللی تماس گرفته و درخواست کمک به مبارزه فلسطینی‌های 1948 را مطرح کرد.

او در مورد استعفای گروهی و مجبور کردن کابینه اسرائیل به انتخابات زودرس تأکید کرد، تمام گزینه‌ها و درخواست‌ها در حال بررسی است و مأموریت آنان در این مرحله حساس و سرنوشت‌ساز، حفظ وحدت ملی و آمادگی برای مبارزه است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید