Iranian Agriculture News Agency

خشک‌سالی در جنوب غربی آمریکا گسترش می‌یابد

آینده‌نگری‌های آمریکا برای خشکسالی کالیفرنیا

ناسا به کمک کالیفرنیا آمد

خشک‌سالی در سراسر جنوب غربی آمریکا در حال افزایش است. طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی طی فصل بهار آب‌وهوای گرم و خشک تمامی این منطقه را دربر می‌گیرد. این اتفاق باعث شده کشاورزان، مدیران شرکت‌های تأمین‌کننده و صنایع وابسته به آب به دنبال راه‌کار و چاره‌اندیشی برای تغییرات پیش رو باشند.

آینده‌نگری‌های آمریکا برای خشکسالی کالیفرنیا

نقشه منتشرشده خشک‌سالی فدرال نشان از تشدید شرایط خشک‌سالی در سراسر شمال مکزیک و جنوب غربی ایالت آریزونا دارد که دو بخش نوادا و یوتا نیز تحت‌تأثیر این خشکی قرار خواهد گرفت. دشت‌های جنوبی اوکلاهاما نیز یکی از بدترین خشک‌سالی‌ها در ایالات‌متحده را تجربه خواهد کرد و منطقه «پان هندل» که دشت‌های حاصلخیز فراوان کشاورزی دارد نیز با معضل خشک‌سالی روبه‌رو است. در نیومکزیکو سه‌چهارم گندم زمستانه در شرایط مناسب آبیاری قرار ندارد و در ریورگراند کشاورزان نصف سال قبل سهم آب دریافت کرده‌اند.

فیلیپ کینگ، یکی از مشاوران منطقه می‌گوید: این احتمال وجود دارد که با بحران خشک‌سالی آب‌های سطحی روبه‌رو باشیم و برای همین باید به دنبال راه‌حل‌های دیگر ازجمله دسترسی به آب‌های زیرزمینی برویم.

تام بوشاتزکه، مدیر بخش منابع آب آمریکا هم می‌گوید: ساکنان آریزونا سال‌ها با خشک‌سالی مداوم زندگی خواهند کرد؛ زیرا میزان سطح آب در رودخانه کلرادو که آب هفت ایالت را تأمین می‌کند، کاهش یافته است.

در شرایطی که میزان بارش برای تولید محصولات کشاورزی کمتر از میزان قابل‌انتظار است، کشاورزان به دنبال راه‌حل‌های جدیدتری رفته‌اند. کشاورزان برای یافتن آب مجبور شدند به دنبال حفر چاه و پمپاژ آب‌های زیرزمینی بروند، اما این تمام ماجرا نیست. کمبود آب کشاورزان را واداشت تا فناوری‌ها و روش‌های کارآمدتر را بپذیرند و به کار ببندند. به‌عنوان‌مثال، کشاورزان در مرکز کالیفرنیا برای ساختن یک کارخانه تصفیه پساب‌ها به شرکت محلی آب کمک مالی کرده‌اند. این کارخانه، پساب را بازیافت و آن را به کمک تلمبه به کشتزارها می‌رساند. در نقاط دیگر ایالت، کشاورزان به کشت محصولاتی روی آوردند که به آب کمتری احتیاج دارند.

اریک لارن عضو دفتر کشاورزی فرمانداری سن دیگو، طی مصاحبه‌ای با رادیوی ملی از کشاورزان خواست که به جای تولید محصولات نیازمند به آب فراوان به دنبال کشت کم‌آب بروند. به‌عنوان نمونه میوه معروف به «دراگون‌فروت» که به آب بسیار ناچیزی احتیاج دارد، طی چند سال گذشته تولیدشده و از طرف دیگر محصولات صیفی و هندوانه که آب بیشتری نیاز دارند، کمتر تولید شده است.

از سال‌های گذشته کشاورزان و مقامات مسئول در پی راه‌حل‌های نوآورانه و بلندمدت هستند. استفاده از نانوتکنولوژی و داده‌های کلان، شکل جدیدی به کشاورزی آمریکا داده است. در ماه ژانویه سال جاری، ناسا ماهواره‌ای که برای بررسی رطوبت خاک طراحی‌شده را به‌منظور کمک به کشاورزان برای مدیریت بهتر محصولات خود به فضا فرستاد. این ماهواره اطلاعات لازم برای آنالیز دقیق را به زمین می‌فرستد تا کشاورزان بر اساس پیش‌بینی شرایط آب و هوایی محصولی را تولید کنند که منطبق بر بارش‌های سالانه باشد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید