Iranian Agriculture News Agency

تقویت روحیه خودباوری از دستاوردهای انقلاب اسلامی

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی را تقویت روحیه خودباوری دانست و بر اهمیت تولید و فعال بودن چرخه آن تاکید کرد

تقویت روحیه خودباوری از دستاوردهای انقلاب اسلامی
 

به گزارش ایانا به نقل از حوزه نمایندگی ولی فقیه، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران اظهار کرد: پس از فرمان تشکلیل جهاد سازندگی که توسط امام خمینی (ره) صادر شد شاهد اقدامات زیبا و ارزشمندی بودیم که بعد از سال‌ها و حتی بعد از ادغام آن با وزارت کشاورزی، مردم یاد جهاد سازندگی را گرامی می‌دارند.

وی افزود:  اگر تولید در جامعه مورد اهمیت قرار نگیرد و چرخه تولید فعال نباشد، مشکلات مختلف نیز ایجاد می‌شود چراکه تولید چرخه زندگی را به حرکت درمی‌آورد.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، با تولید می‌توان ثروت ملی را افزایش داد و اقتدار است که به واسطه همین ثروت ملی ایجاد می‌شود تولید به معنای اعتماد به نفس است و شعار ما می‌توانیم که امام خمینی (ره) بیان کردند به واسطه همین تولید به وجود می‌آید.

یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری را تقویت روحیه خودباوری دانست و گفت: باید به دشمن که می‌خواهد خودباوری را از ملت بگیرد پاسخ قاطع داد و به تولید رجوع کرد.

وی تولید در فرهنگ اسلامی را دارای ارزش دانست و یادآور شد: از نظر اهل بیت (ع) کسی که در خط تولید حرکت می‌کند، مقام مجاهد فی‌سبیل‌الله دارد.

تقوی، عزت‌مندی و استقلال را از دیگر برکات تولید برشمرد و خاطرنشان کرد: راه رسیدن به بی‌نیازی و استقلال از تولید می‌گذرد به همین دلیل نیز باید تولید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تولید را یک کار ارزشمند دانست که تولیدکننده از ثواب آن بهره‌مند می‌شود و با مراجه به آیات و روایت به تشریح رفتار متواضعانه پیامبر گرامی اسلام (ص) با تولید‌کننده پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی تاکید کرد: باید موانع تولید از سر راه برداشته شده و در این مسیر بینش غلط را حذف کنیم و با اصلاح مدیریت، مدیریت جهادی را به کار بگیریم؛ همچنین قوانین هم نیازمند بازنگری است در این مسیر که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: وزارت جهاد کشاورزی وزارت معیشت مردم است و به همین دلیل اهمیت دارد؛ در سال ۱۰ میلیون تن شیر، بیش از ۸۰۰ هزار تن نیز گوشت، ۹۰۰ هزار تن تخم مرغ و نزدیک به ۱۴ میلیون تن گندم هم سالانه در کشور تولید می‌شود.

تقوی، امکانات تولید در کشور را مطلوب ارزیابی کرده و عنوان کرد: امروز بسیاری از اقلام کالاهای اساسی، در داخل تولید می شود و واردات برخی مایحتاج به دلیل تنظیم بازار است.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی هم باید در این مسیر تلاش بیشتر کرده و در کنار آن موضوع ارز نیز مورد توجه قرار بگیرد تا زحمات تولیدکنندگان به نتیجه برسد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید