Iranian Agriculture News Agency

تجاری از هند و افغانستان در راه ایران

کشاورزان جنوب کرمان در فروش محصول خرما شتاب نکنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: کشاورزان منطقه در فروش محصول خرمای خود شتاب نکنند بزودی تجاری از کشورهای هند و افغانستان برای خدید خرما به جنوب کرمان می‌آیند .

تجاری از هند و افغانستان در راه ایران
به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان با اشاره به نگرانی‌های تولید کنندگان خرمای منطقه بیان کرد: پیگیری‌های زیادی در خصوص فروش محصول صورت گرفته اما شرایط فعلی حاکم بر کشور به دلیل تاثیر بیماری کرونا در برداشت خرما و میزان تقاضا برای مصرف و همچنین مسائل و مشکلات موقتی که در بحث صادرات خرما به وجود آمده، باعث ایجاد نگرانی در بین کشاورزان منطقه شد.

رییس سازمان ضمن ابراز امیدواری مبنی بر عبور از این مشکلات موقتی افزود: با پیگیری‌های زیادی که صورت گرفته طی روزهای آینده تجاری از کشورهای افغانستان و هندوستان به منطقه می‌آیند.

وی با اشاره به برگزاری میز خرما با حضور وزیر جهاد کشاورزی و عوامل تاثیرگذار در این زمینه طی روزهای آینده اضافه کرد: راهکارهای رفع موانع صادراتی مطرح و بحث‌های مربوط به صادرات، قیمت‌گذاری و بسته بندی در حال پیگیری می باشد که طی هفته‌های آینده خرما به قیمت واقعی برسد .

برخوری ضمن تاکید به کشاورزان در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: به دلیل آنکه خرما محصولی است که قابلیت نگهداری در سردخانه دارد و خرمای شیردار مناسب صادرات نیست، بنابراین کشاورزان منطقه در برداشت محصول خرما عجله نکنند و از فروش خرما با قیمت پایین به دلالان و واسطه‌ها خودداری کنند.

وی با اشاره به شایعاتی مبنی بر اینکه قیمت خرما افت شدید داشته اظهار کرد: گسترش اینگونه شایعات از سوی افراد سودجو و دلال می باشد اما در حال پیگیری هستیم که طی هفته‌های آینده خرما به قیمت واقعی خود می‌رسد و کشاورزان منطقه در فروش محصول عجله نکنند و محصول خودشان را با حوصله و تحت پروتکل های بهداشتی برداشت کنند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید