Iranian Agriculture News Agency

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی توسط تعاون روستایی جنوب کرمان با قیمت ۱۰۰۰ تومان

احمد مشایخی، مدیر تعاون روستایی جنوب کرمان در این خصوص گفت: حسب دستور مدیرعامل سازمان مرکزی خرید حمایتی گوجه‌فرنگی در جنوب کرمان اغاز شده و گوجه‌فرنگی به صورت نامحدود از کشاورزان خریداری خواهد شد.

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی توسط تعاون روستایی جنوب کرمان با قیمت ۱۰۰۰ تومان

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان، وی اظهار کرد : قیمت حمایتی گوجه‌فرنگی کیلویی هزار تومان تهیه شده است که کارخانجات رب گوجه بایستی ۶۰۰ تومان  و سازمان تعاون روستایی ۴۰۰  تومان یارانه از طرف دولت به کشاورز پرداخت خواهد کرد.

در ادامه دکتر رستگاری مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت  : در سال زراعی ۹۸_۹۹ ، دوازده هکتار از اراضی جنوب کرمان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته است که 45 درصد از گوجه کشور در جنوب کرمان و در خارج فصل می باشد.

وی بیان کرد: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا صادرات گوجه نداشتیم و بارندگی چند ماهه اخیر باعث کاهش کیفیت گوجه فرنگی تولیدی منطقه گردید و به همین سبب میزان گوجه ورودی به کارخانجات رب گوجه افزایش یافت.

گفتنی است کارخانجات رب گوجه فرنگی شرکت تعاونی تولیدی و توزیعی  ویس جیرفت ، شرکت تعاونی کشاورزی عنبر کهنوج ، شرکت ترگل  کهنوج ، نیلی صنعت عنبرآباد  و رب رودبار  عامل اجرای طرح شدند  و مقرر گردید به منظور حذف دلالان ، سازمان جهاد کشاورزی لیست کشاورزان گوجه کار جنوب کرمان  را به مراکز خرید اعلام نماید و در نهایت مقرر شد مراکز خرید  از امروز بصورت ۲۴ ساعت  در محل کارخانجات مربوطه دایر شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید