Iranian Agriculture News Agency

110 هکتار از زمین‌های ملی جنوب کرمان رفع تصرف شد

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۱۰ هکتار از زمین‌های ملی این منطقه خبر داد.

110 هکتار از زمین‌های ملی جنوب کرمان رفع تصرف شد

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب کرمان سرهنگ خانباز امیرافضلی در این خصوص گفت: این زمین‌ها از ابتدای امسال تا کنون در هفت شهرستان جنوبی استان کرمان از دست متصرفان خارج شده است.

وی ارزش ریالی زمین‌های رفع تصرف شده را ۹۳ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بیشترین میزان رفع تصرف در شهرستان جیرفت با ۴۰ هکتار بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان از رفع تصرف ۱۷ هکتار از زمین‌های ملی شهرستان رودبارجنوب طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با حکم دستگاه قضایی شهرستان رودبار جنوب، ماموران این یگان با همکاری پاسگاه‌ ویژه حفاظت از منابع طبیعی و نیروی انتظامی این شهرستان، زمین‌های ملی را از ید متصرفان خارج و به دولت بازگرداندند. 

وی گفت: مردم طبیعت‌ دوست می‌توانند از طریق تماس با شماره ۱۵۰۴ کد امداد جنگل و مرتع اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان گزارش‌ها و اخبار خود را در زمینه آتش‌سوزی عرصه‌های منابع طبیعی، تخریب و تصرف زمین‌های ملی، قاچاق گیاهان دارویی و حفر چاه غیر مجاز را اطلاع‌رسانی کنند تا از ورود خسارت‎های جبران‌ناپذیر به عرصه‌های مرتعی و جنگلی جلوگیری شود.

اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان با جمعیت یک میلیون نفر را تحت پوشش دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید