Iranian Agriculture News Agency

تامین بیش از ۵۰۰ هزار تخم ماهی قزل آلا در جنوب کرمان

بیش از ۵۰۰ هزار تخم چشم زده ماهی قزل آلا برای تکثیر در جنوب کرمان در اختیار یکی از مزارع پرورش ماهی سردابی شهرستان جیرفت قرار گرفت .

تامین بیش از ۵۰۰ هزار تخم ماهی قزل آلا در جنوب کرمان

به گزارش خبرنگار ایانا در جنوب استان کرمان مهندس محمود آیین مدیرشیلات سازمان گفت : باتوجه به اینکه در مناطق سردسیر جنوب کرمان شرایط پرورش ماهیان سردابی نظیر قزل آلا فراهم است، در همین راستا با درخواست متقاضی مزرعه تکثیر ماهی قزل آلا در ساردوییه شهرستان جیرفت و با نظارت دامپزشکی این شهرستان بیش از ۵۰۰ هزار تخم چشم زده وارداتی از کشور اسپانیا با رعایت ضوابط بهداشتی وارد و در اختیار این متقاضی قرار گرفت که در حال پیگیری برای تهیه ۵۰۰ هزار تخم چشم زده دیگر از خارج از کشور برای این متقاضی هستیم.

آیین با اشاره به اینکه تخم های چشم زده ماهی قزل آلا پس از تفریخ و تبدیل شدن به بچه ماهی جهت پرورش در اختیار سایر پرورش دهندگان ماهی قزل آلا قرار خواهند گرفت، افزود: متقاضیان پرورش ماهیان سردابی میتوانند بچه ماهی مورد نیاز مزارع پرورشی خود را از مزرعه پرورش ماهی سردابی محمد رضایی واقع در ساردوئیه شهرستان جیرفت تهیه و مشکل تامین بچه ماهی نداشته باشند.

مدیر شیلات سازمان گفت: پیش‌بینی می‌شود تولید سالانه ماهی سردابی قزل آلا در جنوب کرمان حدود ۴۰۰ تن باشد که علاوه بر تامین نیاز منطقه به سایر استان‌‌ها نیز ارسال شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید