Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایانا:

طوفان فقط چند درخت جوان را از ریشه درآورد

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به نادر بودن چنین طوفانی هایی در این ایام از سال، از شکستن شاخه ها و ریشه کن شدن برخی درختان جوان، طی طوفان دیشب خبر داد.

طوفان فقط چند درخت جوان را از ریشه درآورد

اصغر عطایی،  مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار «ایانا» با اشاره به آمادگی شهرداریهای مناطق 22 گانه و نواحی 123 گانه طی طوفان دیشب در تهران، درباره خسارت وارده به درختان گفت: طوفان شاخههای تعدادی از درختان را شکست اما از آنجا که عوامل شهرداری در آماده باش کامل بودند بلافاصله برای جمع آوری و پاکسازی شاخهها از سطح معابر اقدام کردند.

او با تاکید بر شدت طوفان، گفت: طوفان دیشب سبب سقوط چند داربست در سطح شهر شد که البته به ساخت و سازهای شخصی مربوط میشد و خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشت.

عطایی افزود: در یکی دو مورد هم درختان روی اتومبیل ها سقوط کرده بودند که به خسارتهای جزئی منجر شد. در این موارد نیز بلافاصله تعیین خسارت و تعیین تکلیف انجام گرفت. چند درخت جوان هم از ریشه درآمده بودند که در مواردی که امکان ترمیم وجود داشت، این کار صورت گرفت و در مواردی که ترمیم جوابگو نبود جایگزینی انجام شد.

مدیر کل امور خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به ارتباط تنگاتنگ این مرکز با سازمان هواشناسی از آمادگی شهرداری های مناطق برای مواجهه با تکرار چنین اتفاقاتی، خبر داد و گفت: ما به صورت مداوم با سازمان هواشناسی در ارتباط هستیم و این سازمان حتی مسیر عبور طوفان را به صورت تلفنی و پیامکی ما اعلام میکند. ما نیز این اطلاعات را در اختیار شهرداری های مناطق می گذاریم و همگی برای رو به رو شدن با چنین شرایطی کاملا آمادگی داریم.

او، با توجه به نادر بودن طوفان و تگرگ در این ایام از سال، این آمادگی را طبیعی دانست و تاکید کرد سعی ما این است که تا حد امکان از بروز خسارت های جانی جلوگیری کنیم. همچنین تلاش می کنیم آسیب به درختان که یکی از ارزشمندترین دارایی های هر شهر هستند را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید