Iranian Agriculture News Agency

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

برخی شوراهای وزارت ارشاد مبنای قانونی ندارند

بازنگری در شوراها، آیین‌نامه‌ها و مجوزها آغاز شده است

ایانا-جامعه و فرهنگ: حسین انتظامی با بیان این که شوراهایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارند که سال‌هاست فعالیت می‌کنند اما مبنای قانونی و قانون مصوب ندارند، گفت: یکی از برنامه‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شفاف‌سازی است و به این منظور، ضرورت دارد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بازنگری، مکتوب و منتشر شود و در صدور مجوزها بازنگری صورت گیرد.

برخی شوراهای وزارت ارشاد مبنای قانونی ندارند

حسین انتظامی دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جلسه معاون امور هنری، مدیران و مشاوران این معاونت گفت: برنامه‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این دوره که در ۹ محور تنظیم شده، موردتوجه جدی است و خوشبختانه با روحیه تحول گرایانه که در معاونت امور هنری مشهود است، برنامه‌های معاونت در راستای این برنامه‌های کلان، پیش رود.

انتظامی در ادامه گفت: امور و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود نیاز به بازنگری دارند و باید پرسید که این امور در شرایط امروز، ضرورت و اهمیت دارد یا خیر؟ خوشبختانه معاونت امور هنری بازنگری در شوراها، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها را در برنامه‌های خود دارد.

دستیار ارشد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: یکی از برنامه‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شفاف‌سازی است و به این منظور، ضرورت دارد آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها بازنگری، مکتوب و منتشر شود و در صدور مجوزها بازنگری صورت گیرد. شوراهایی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وجود دارد که سال‌هاست فعالیت می‌کنند اما مبنای قانونی و قانون مصوب ندارد و لازم است بررسی و بازنگری شوند.

انتظامی در ادامه، گفت‌وگوی فرهنگی، دولت الکترونیک و هم‌افزایی دستگاه‌ها را از برنامه‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برشمرد و گفت: بخشی از مسائل، امور هنری و فرهنگی را در همکاری و هم‌افزایی با دیگر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی می‌توان پیش برد.

سید مجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این جلسه با تأکید بر برنامه‌های 9 گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بازنگری در شوراها، آیین‌نامه‌ها و مجوزها آغاز شده است و این امر در مسیر شفاف‌سازی قرار دارد. همچنین تعامل و همکاری با دستگاه‌ها و نهادهای دیگر به‌منظور هم‌افزایی از برنامه‌های این معاونت است.

همچنین در این جلسه حجت‌الاسلام سید علی حسینی، مدیرکل دفتر امور مجلس معاونت حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر همکاری و تعامل مؤثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.

در این جلسه، مدیران و مشاوران معاونت امور هنری درباره برنامه‌های معاونت در راستای برنامه‌های کلان 9 گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین ارتباط با مجلس شورای اسلامی، نظرات خود را بیان کردند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید