Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران:

برای کارگران ماهر دوره‌های بازآموزی مهارت برگزار شود

بازار کار دیگر به کارگر ساده نیاز ندارد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران ضمن تأکید بر مهارت‌آموزی برای کارگرانی که به خاطر پیشرفت تکنولوژی دچار کاهش کارآیی شده‌اند، گفت: کارگرانی که دارای گواهینامه مهارت هستند از اولویت به کارگیری در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی برخوردارند، اما برای همین کارگران ماهر نیز باید دوره‌های بازآموزی مهارت برگزار شود تا حرفه خود را متناسب با تغییر مدل‌های کسب‌وکار ارتقا دهند.

برای کارگران ماهر دوره‌های بازآموزی مهارت برگزار شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران با تأکید بر ارائه آموزش‌های مهارتی تخصصی در کنار مهارت‌های عمومی بازار کار به کارگران ساختمان، بیان داشت: کارگرانی که مهارت، تخصص و دانش فنی خود را افزایش می‌دهند هم می‌توانند فرصت شغلی مناسبی به دست بیاورند و هم می‌توانند به‌عنوان کارآفرین فرصت شغلی بسازند.

رضا گرزین، مهارت‌آموزی برای کارگرانی که به خاطر پیشرفت تکنولوژی دچار کاهش کارآیی شده‌اند را نیز ضروری دانست و افزود: کارگرانی که دارای گواهینامه مهارت هستند از اولویت به کارگیری در واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی برخوردارند، اما برای همین کارگران ماهر نیز باید دوره‌های بازآموزی مهارت برگزار شود تا حرفه خود را متناسب با تغییر مدل‌های کسب‌وکار ارتقا دهند.

وی کسب مهارت‌های آموزش ایمنی و بهداشت ‌کار را در جهت جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار بسیار مهم خواند و افزود: بازار کار دیگر به کارگر ساده نیاز ندارد و آنچه بیشتر مورد توجه است، مهارت و تجربه و تخصص است.

علیرضا محجوب،‌ نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن ابراز خرسندی از اثربخشی دوره‌های آموزشی در ایجاد اشتغال، تدوین دوره‌های کوتاه‌مدت آموزشی ویژه کارگران در راستای ارتقاء مهارت و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار را امری ضروری دانست و بر ارتقای مهارت کارگران با توجه به تغییر مدل‌های کسب‌وکار و پیشرفت تکنولوژی تأکید کرد.

همچنین محمد باقری رئیس انجمن صنفی گچ کاران استان تهران اعلام کرد: بهتر است صدور کارت مهارت کارگران ساختمانی از سوی انجمن‌های صنفی خودشان صورت بگیرد، تا با سازوکارهایی که در این انجمن‌ها تعبیه می‌شود کارگران ساختمانی در زمان کمتری موفق به اخذ گواهینامه مهارت خود شوند. 

نشست هم‌اندیشی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان تهران و رئیس و اعضای انجمن‌های کارگران ساختمانی استان با علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در محل این اداره کل برگزار شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید