Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر می‌شود

باید برای حل مشکلات اصلی تسهیلات تلاش کنیم

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مقرر شد ضمن هماهنگی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر شود تا به میزان آمار اشتغال و مسائل مربوط به آن کمک کند.

به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری ایانا حاضر در نشست کارگروه اشتغال، عیسی منصوری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این جلسه که در محل استانداری تهران برگزار شد، اقدام عملی جهت ایجاد اشتغال را لازم دانست و گفت: پرداخت تسهیلات لزوماً ایجاد اشتغال نمی‌کند، بلکه باید تلاش کنیم تا مشکلات اصلی تسهیلات را حل کنیم.

وی افزود: همه افراد از دسترسی آسان به تسهیلات محروم هستند، به همین دلیل پرداخت تسهیلات باید در ابتدا ایجاد اشتغال کند و از سوی دیگر دسترسی‌ها را تسهیل بخشد.

وی تصریح کرد: اکنون با کمبود منابع در حوزه اشتغال‌زایی روبرو هستیم. منابعی که در اختیار داریم کافی نیست؛ ما به دنبال حل مسائل از طریق دریافت تسهیلات نیستیم؛ بلکه باید تلاش کنیم با همین مقدار تسهیلات بتوانیم به‌طور هدفمند مشکلات را حل کنیم.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر نرخ بیکاری روستایی 7 درصد است. برای کاهش مهاجرت از روستاها به دنبال تثبیت اشتغال در روستاها هستیم، همچنین 3 و نیم درصد از اشتغال کشور نیز مربوط به کارفرمایان است که باید با برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شود.

منصوری با بیان اینکه پرداخت تسهیلات محملی برای توسعه کارآفرینی است تصریح کرد: باید اشتغال پایدار ایجاد کنیم که برای انجام آن لازم است جهت‌دهی و اولویت اشتغال استان مشخص شود؛ تهران شرایط خاصی دارد که برای جهت‌دهی باید مطالعه اختصاصی و کاربردی انجام شود.

وی گفت: مقرر شد ضمن هماهنگی و تعامل با نهادها و دستگاه‌های مختلف به ازای هر فرد ایرانی شناسنامه شغلی صادر شود تا به میزان آمار اشتغال و مسائل مربوط به آن کمک کند.

معاون توسعه، کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تأخیر بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشاره کرد و گفت: بانک‌ها باید با سرعت کارها را پیگیری کنند و منابع را ظرف مدت کوتاه تخصیص دهند.

پدیدآورنده:  مریم خدیوی بروجنی

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید