Iranian Agriculture News Agency

شهردار منطقه 8 اعلام کرد:

به بانوان سرپرست خانوار غرفه رایگان واگذار می‌شود

ه است

بهمن نوری با اعلام خبر واگذاری غرفه رایگان به بانوان سرپرست خانوار در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افزود: اگر یک زن سرپرست خانوار را مشغول کنیم، توانسته‌ایم از تشکیل یک جزیره آسیب پیشگیری کنیم.

به بانوان سرپرست خانوار غرفه رایگان واگذار می‌شود

بهمن نوری با اعلام خبر واگذاری غرفه رایگان به بانوان سرپرست خانوار در جلسه شورای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی افزود: اگر یک زن سرپرست خانوار را مشغول کنیم، توانسته‌ایم از تشکیل یک جزیره آسیب پیشگیری کنیم.

وی با تأکید بر اشتغال بانوان سرپرست خانوار ادامه داد: بدین منظور در پردیس فرهنگی امام هادی(ع) غرفه‌های رایگان برای فروش محصولات در اختیار آنان قرار گرفته است.

شهردار منطقه 8 با اشاره به مهارت‌آموزی فرزندان بانوان سرپرست خانوار افزود: در مرکز مهارت‌آموزی کوثر، پسران بانوان سرپرست خانوار مشغول فعالیت و عرضه محصولات هستند.

نوری با اشاره به  فعالیت 114 خانه قرآنی در شرق تهران ادامه داد: یکپارچه کردن نحوه فعالیت خانه‌های قرآنی اولویت برنامه‌های فرهنگی مدیریت شهری منطقه است و بایستی از افراد متخصص و آگاه در این خانه‌ها استفاده شود تا مراجعه‌کنندگان دچار شبهه نشوند. همچنین امور مساجد، آموزش‌وپرورش و بسیج برای ایجاد این خانه‌های قرآنی باید به‌گونه‌ای تعامل داشته باشند که باعث اختلال در برنامه‌های مساجد نشود.

نوری به برنامه‌های مدیریت شهری برای حمایت از افراد کم برخوردار اشاره کرد و افزود: در این ایام باید مراقب سفره‌های برخی از شهروندان باشیم .

این مقام مسئول  با تأکید بر همکاری مدیریت ارشد شهری در  برگزاری مراسم ارتحال بنیان‌گذار انقلاب اسلامی افزود: توجه به پاکیزگی و فضای سبز مساجد و  بوستان‌ها به‌منظور حضور شهروندان در این مراسم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

برنامه‌های فرهنگی شهرداری در ماه مبارک رمضان

در ادامه این نشست، سعید شریفی معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری منطقه 8 با اشاره  به‌ویژه برنامه‌های ماه میهمانی خدا در شرق پایتخت  افزود: غبارروبی از مساجد، ترویج فرهنگ معنوی ماه مبارک رمضان، برگزاری نمایشگاه قرآنی در حوزه محلات، نورپردازی ساختمان‌ها و مشارکت در برگزاری باشکوه نماز عید فطر ازجمله برنامه‌های ما در ماه مبارک رمضان است.

وی با اشاره به برگزاری افطاری برای کودکان کار و خیابان اضافه کرد: در این ماه عزیز،  غرفه‌های ورزشی ، مشاوره دینی، آموزشی و  تئاتر آیینی در منطقه 8  برپاست.

52 کانون قرآنی در شمال شرق تهران فعالیت می‌کنند

حجت‌الاسلام حسین ولی‌اللهی رئیس تبلیغات اسلامی شمال شرق تهران با اشاره به فعالیت 52 کانون قرآنی گفت: در شمال شرق تهران 52 کانون قرآنی در کنار چند خانه قرآنی داریم.

وی افزود: با توجه به رسالت سازمان تبلیغات اسلامی در جهت اعتلای فرهنگ قرآنی؛ شبکه‌های  قرآنی نیز زیر نظر سازمان فعالیت می‌کنند.

تأکید بر برگزاری نماز جماعت

حجت‌الاسلام کرمانی با تأکید بر برگزاری نماز جماعت در بوستان‌های شرق تهران افزود: بهتر است در زمان پخش اذان در بوستان‌ها نماز جماعت به‌ویژه در بوستان تمدن و مصطفی خمینی برگزار شود.

ختم قرآنی الکترونیکی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان

در ادامه این نشست  علی مجرد نماینده آموزش‌وپرورش با اشاره به توجه شهردار منطقه به برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی افزود: هم‌زمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آموزش‌وپرورش برنامه‌هایی را در حوزه مدارس تدارک دیده است.

وی گفت: ختم قرآنی الکترونیکی از ویژه‌برنامه‌های ماه رمضان امسال برای علاقه‌مندانی که در منزل هستند تا فضائل این ماه عزیز بهره‌مند شوند.

طرح «ترنم نو» برگزار می‌شود

سعید نوین نماینده کمیته  امداد منطقه 8 با اشاره به اجرای طرح "ترنم نور" افزود: این طرح با هدف ختم قرآن ویژه کارکنان و مدد جویان برگزار می‌شود.

وی با اشاره حمایت کمیته امداد از بانوان سرپرست خانوار اضافه کرد: به‌منظور خودکفایی این عزیزان غرفه‌هایی برای فروش محصولات آنان در نظر گرفته‌ شده است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید