Iranian Agriculture News Agency

توصیه‌های هواشناسی کرمانشاه:

بایدها و نبایدهای کشاورزی تا ۲۸ اردیبهشت

ایانا-کرمانشاه : اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه توصیه‌های هواشناسی کشاورزی تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه را اعلام کرد.

بایدها و نبایدهای کشاورزی تا ۲۸ اردیبهشت

اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه توصیه‌های هواشناسی کشاورزی تا ۲۸ اردیبهشت‌ماه را اعلام کرد.

کارشناسان اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه به باغداران توصیه کردند:

به دلیل بارش پراکنده در انجام عملیات محلول‌پاشی و سم‌پاشی به‌ویژه در بعدازظهرها احتیاط و راه‌آب مزارع و باغ‌ها را پاک‌سازی کنند.

در اطلاعیه به دلیل بارش پراکنده باران بر مبارزه با لکه‌آجری بادام، مبارزه با کنه گالی گردو بعد از باز شدن جوانه‌های برگی، مبارزه با بیماری سرخشکیدگی و انواع شانکر بعد از تشکیل میوه و پانسمان محل‌ها زخم، مبارزه با کرم سیب به‌جز در ساعات بعدازظهر و جمع­آوری و معدوم کردن میوه‌های آلوده در مزارع توت‌فرنگی و خودداری از دپو آن‌ها در اطراف مزارع جهت پیشگیری از شیوع بیماری‌های قارچی تأکید شده است.

همچنین به گلخانه‌داران توصیه‌شده با توجه به نوسانات دمایی، رطوبت، تهویه مناسب گلخانه‌ها را رعایت و اقدام به بستن دریچه گلخانه‌ها کنند.

همچنین به‌منظور کنترل طغیان آفات و بیماری‌ها مزارع، جهت پایش علائم آلودگی بیماری‌های سفیدک، زنگ زرد و قهوه‌ای گندم و آفات بازدید شوند.

اداره کل هواشناسی اعلام کرد مزرعه‌داران مصرف کود ازته سرک در مزارعی که بیماری لکه‌نواری باکتریایی دیده شده است را متوقف کنند و مزارع گندم را درباره بیماری زنگ زرد گندم و لکه‌نواری باکتریایی کنترل و ردیابی کنند.

در این شرایط کود مایع پودری پتاس بالارا برای افزایش مقاومت گیاهان زراعی در برابر بیماری‌ها و افزایش استحکام در برابر ورس (خوابیدگی) مصرف کنند.

در این اطلاعیه بر تنظیم دما و بهبود شرایط تهویه در مرغداری‌ها و گاوداری‌ها با توجه به نوسانات دمایی و احتیاط در تردد، توقف و برپایی چادر در مناطق مرتفع و ورود دام به حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها به دلیل بارش پراکنده تأکید شده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید