Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی:

کشاورزان مناطق غربی این هفته محلول‌پاشی نکنند

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، از وزش باد شدید تا آخر هفته جاری در بیشتر مناطق کشور ازجمله شمال غرب، غرب و سواحل خزر خبر داد و گفت: کشاورزان مناطق غربی طی این هفته از محلول‌پاشی در باغ‌ها و مزارع خودداری کنند.

کشاورزان مناطق غربی این هفته محلول‌پاشی نکنند

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی، از وزش باد شدید تا آخر هفته جاری در بیشتر مناطق کشور ازجمله شمال غرب، غرب و سواحل خزر خبر داد و گفت: کشاورزان مناطق غربی طی این هفته از محلول‌پاشی در باغ‌ها و مزارع خودداری کنند.

مسعود حقیقت روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: همچنین استخر داران پرورش ماهی در نیمه شمالی کشور به علت احتمال وقوع سیلاب در این مناطق، مراقبت بیشتری از استخرها داشته باشند.

وی اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد طی سه روز آینده همچنان رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت را در نیمه شمالی کشور خواهیم داشت، همچنین بارش برف در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی افزود: امروز در جنوب سیستان و بلوچستان بارش پراکنده پیش‌بینی شده است، همچنین در روز سه‌شنبه هفته جاری در ارتفاعات استان مرکزی، کرمان و هرمزگان و روز چهارشنبه در شمال استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان بارش خواهیم داشت.

حقیقت گفت: امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، البرز، مرکزی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، برخی نقاط استان‌های لرستان، همدان، اصفهان، یزد، ارتفاعات البرز در استان تهران و سمنان رگبار و رعدوبرق همراه با وزش باد موقت و شدید را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور افزود: همچنین فردا این شرایط در آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه، مرکزی، اصفهان، سمنان، گلستان، خراسان‌های شمالی، جنوبی و رضوی و یزد برقرار خواهد بود.

وی گفت: امروز و فردا در استان‌های واقع در جنوب شرق و شرق کشور همچنان گردوخاک را شاهد خواهیم بود، اما غلظت آن کمتر خواهد بود؛ ازاین‌رو تا حدودی وضعیت هوا بهبود می‌یابد.

 

وضعیت هوای تهران/ گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق کشور

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: امروز برای تهران آسمانی نیمه‌ابری در برخی ساعات همراه با رگبار، رعدوبرق، وزش باد و گاهی افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی شده است.

حقیقت ادامه داد: فردا در ساعات بعدازظهر احتمال بارش پراکنده در پایتخت وجود دارد و برای روز چهارشنبه در برخی ساعات رگبار، رعدوبرق و وزش باد را انتظار داریم.

به گفته وی، سامانه بارشی که در کشور است، تا آخر هفته ماندگار خواهد بود و بارندگی پراکنده در برخی از مناطق را خواهیم داشت.

مدیرکل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور اظهار داشت: بیشینه دمای امروز تهران به 22 درجه خواهد رسید و فردا به 23 تا 24 درجه می‌رسد، اما روز چهارشنبه دوباره روند کاهشی خواهد داشت و دمای هوا 21 درجه خواهد شد.

حقیقت اظهار داشت: فرودگاه اردبیل امروز صبح با دمای دو درجه بالای صفر و میناب در روز گذشته با 41 درجه بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین مناطق کشور بودند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید