Iranian Agriculture News Agency

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران:

ارسال پرونده افشانی به وزارت کشور

بحثی درباره گرفتن میثاق نامه از شهردار جدید مطرح نشده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: طبق قانون وزارت کشور، تأیید صلاحیت شهردار منتخب را طی ۲۰ روز انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام می‌کند.

ارسال پرونده افشانی به وزارت کشور

محسن هاشمی رفسنجانی در شصت‌وسومین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اخذ میثاق نامه از شهردار جدید افزود: بحثی در مورد گرفتن میثاق نامه از شهردار جدید مطرح نشده و فکر نمی‌کنم اعضا نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی درباره شفافیت پروسه انتخاب شهردار تهران گفت: این پروسه کاملاً شفاف بود. در مجلس شورای اسلامی نیز فراکسیون‌هایی هستند که در درون این فراکسیون‌ها افراد قبل از صحن علنی با هم، هم‌اندیشی می‌کنند.

به گفته هاشمی، شورای پنجم شهر تهران یکدست است و هم‌اندیشی هم به‌صورت یکدست انجام شد.

هاشمی رفسنجانی در خصوص پروسه تأیید و شروع به کار شهردار جدید تهران تصریح کرد: نامه و پرونده انتخاب جناب افشانی به‌عنوان شهردار منتخب شورا با امضای من برای شخص وزیر کشور ارسال شد و طبق قانون وزارت کشور، تأیید صلاحیت شهردار منتخب را طی ۲۰ روز انجام داده و نتیجه را به شورا اعلام می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تأیید شهردار جدید زودتر این پروسه انجام شود، افزود: به نظر نمی‌رسد با توجه به اینکه افشانی معاون وزیر بوده است، کار تأیید صلاحیت ایشان با مشکلی روبه‌رو شود.

رئیس شورای شهر تهران درباره تأثیرات احتمالی خروج آمریکا از برجام بر قراردادهای شهرداری تهران خاطرنشان کرد: این موضوع‌ها بیشتر مربوط به شهرداری می‌شود تا شورا، اما درباره فاینانس‌های شهرداری فکر نمی‌کنم، مشکلی ایجاد شود چراکه هنوز طرف‌های دیگر برجام به این قرارداد پایبند هستند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید