Iranian Agriculture News Agency

با هماهنگی دستگاه‌های مسئول؛

پیاده‌روسازی سلیقه‌ای شهروندان متوقف می‌شود

پیاده‌رو گذر عام و متعلق به عموم مردم است

مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران از آغاز رایزنی‌ها برای توقف اقدامات سلیقه‌ای شهروندان برای پیاده‌روسازی در سطح شهر خبر داد.

پیاده‌روسازی سلیقه‌ای شهروندان متوقف می‌شود

سیدحمید موسوی با بیان اینکه در تهران به‌طور معمول سازنده پس از اتمام عملیات ساخت، به‌صورت سلیقه‌ای مبادرت به کف‌سازی مسیر پیاده مقابل ملک می‌کند، گفت: برخی از سازنده‌ها با لاشه‌سنگ‌های اضافه باقی‌مانده از مصالح ساختمان و برخی دیگر با استفاده از موزاییک در رنگ‌های مختلف پیاده‌روسازی می‌کنند، عده‌ای هم بر خلاف ضوابط با ایجاد پله مانع از تردد افراد توان‌یاب در پیاده‌رو می‌شوند.

وی با تأکید بر اینکه پیاده‌رو گذر عام و متعلق به عموم مردم است، اظهار کرد: استفاده از مصالح متنوع در پیاده‌روسازی علاوه بر اینکه چهره شهر را زشت می‌کند، در بسیاری از موارد با اصول مناسب‌سازی منافات دارد. ازاین‌رو درصدد هستیم با اخذ هزینه از مالک، آماده‌سازی پیاده‌روی مقابل منازل، بر عهده پیمانکاران تخصصی شهرداری تهران قرار گیرد تا از هرگونه اعمال سلیقه خودداری شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهر تهران با اشاره به آغاز رایزنی‌ها با معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک، فنی و عمرانی و خدمات شهری برای اجرای طرح مذکور گفت: در صورت هماهنگی دستگاه‌های مسئول و با لحاظ تمامی موضوع‌های حقوقی و فنی، طرح یکسان‌سازی پیاده‌روها می‌تواند عملیاتی شود.

موسوی ادامه داد: درواقع در قالب این طرح، پیاده‌روها با رعایت اصول فنی و مهندسی به‌صورت متمرکز مناسب‌سازی می‌شوند تا ضمن پرهیز از اعمال سلیقه فردی، برای تمامی اقشار جامعه قابل‌استفاده باشند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید