Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بازپرداخت 9ساله تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

۱۳۰۰ تعاونی منابع طبیعی در کشور فعال است

تسهیلات خوبی از سوی دولت و مجلس برای اشتغالزایی روستایی ارائه شده که سود پیش بینی شده بین 4 تا 6 درصد است.

بازپرداخت 9ساله تسهیلات اشتغال‌زایی روستایی

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به نقش تعاونیها در نهادینه کردن مشارکت اقتصادی مردم، گفت: تاکنون یک هزار و 300 تعاونی در بخش منابع طبیعی کشور فعال شده که از مجموع این تعاونی ها، 610 تعاونی در حوزه مرتع فعالیت می کند.

وی ادامه داد: مردم بهره برداران واقعی مراتع هستند که باید عرصه ها را در اختیار بگیرند و سازمان جنگل ها نقش هدایت و نظارت دارد.

کلانتری گفت: بدون شک اگر بتوانیم مشارکت مردم را فراهم کنیم با مسئولیت بیشتر و استفاده از دانش بومی و تخصصی وارد عمل می شوند و کارهای بهتری می توانند انجام بدهند.

وی اضافه کرد: امروز بخش زیادی از مراتع کشور دچار آسیب شده ، بنابراین درقالب تعاونی طرح‌هایی در بخش آبخیزداری و منابع طبیعی تعریف می‌شود و می‌توان دراین زمینه گام‌های موثری برداشت.

معاون امورتعاون وزارت تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی ادامه داد: اکنون 17 تعاونی در جنگل‌های شمال کشور در زمینه گیاهان دارویی، زراعت چوب و تولید نهال با سابقه بیش از 15 سال فعالیت کار می‌کنند که نمونه‌های خوبی از مشارکت مردم در بخش جنگل‌ها و مراتع محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تقویت تعاونی‌ها در بخش مراتع وجنگل‌ها به دنبال انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور است.

کلانتری اضافه کرد: تشکیل تعاونی‌های صنایع‌دستی و گیاهان دارویی می‌تواند زمینه را برای اشتغال‌زایی بیشتر روستائیان فراهم کند.

وی یادآورشد: امروز تسهیلات خوبی از سوی دولت و مجلس برای اشتغالزایی روستایی ارائه شده که سود پیش‌بینی شده بین 4 تا 6 درصد است.

کلانتری گفت: باز پرداخت این تسهیلات 9ساله بوده که زمینه را برای برداشتن گام‌های موثر در این بخش فراهم میکند.

وی افزود: مدیریت اجتماعی و مدیریت مالکیتی، بهره‌برداری درست از مراتع و توسعه آنها زمانی موثر خواهد بود که بحث های اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون امورتعاون وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: مرتع عرصه خوبی است که باید از آن به بهترین شکل بهره‌برداری کرد و با هدایت آن می‌توان در حوزه درآمد اقتصادی اقدامات موثری داشت .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید