Iranian Agriculture News Agency

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

حمایت از کشاورزان در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد

اقتصاد نفتی اقتصادی پرریسک و نامطمئن است

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: اگر اقتصاد کشوری بر اساس کشاورزی شکل بگیرد از استحکام بیشتری برخوردار خواهد بود و به دلیل درون‌گرا بودن آسیب‌های کمتری را نیز متحمل خواهد شد.

حمایت از کشاورزان در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد

آیت‌الله سیدرضا تقوی روز یک‌شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: اقتصاد کشور باید مبتنی بر کشاورزی باشد؛ چراکه این بخش از استحکام بیشتر و آسیب‌پذیری کمتری برخوردار است.

وی اظهار کرد: اقتصاد نفتی اقتصادی پرریسک و نامطمئن است؛ چراکه تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌ها در این حوزه در جای دیگر اتخاذ می‌شود و اگر آسیبی به آن وارد شود همه بخش‌های اقتصادی یک کشور را نیز دچار مشکل خواهد کرد، اما اقتصاد کشاورزی چنین آسیب‌هایی را به دنبال خود ندارد.

آیت‌الله تقوی، اقتصاد کشاورزی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف خود در این حوزه باید کشاورزی خود را به علم و فناوری روز تجهیز کرده و از هدررفت منابع در حوزه آب‌وخاک جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: باید بهره‌وری در بخش کشاورزی را بالا ببریم و از روش‌های سنتی در این حوزه فاصله بگیریم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی همچنین گفت: باید با حفاظت مطلوب از دشت حاصلخیز قزوین از قابلیت‌های کشاورزی این منطقه مستعد نهایت بهره را ببریم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نیز در این دیدار گفت: تقویت کشاورزی از اولویت‌های کشور به شمار می‌رود و مسئولان مربوطه باید این مسئله را سرلوحه کار خود قرار دهند.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی افزود: باید حمایت بیشتر از کشاورزان در دستور کار دولتمردان قرار بگیرد و همچنین با نظارت و کنترل بیشتر اجازه سوءاستفاده از اراضی کشاورزی و تغییر کاربری آن‌ها را به هیچ‌کس نداد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا باید کسانی که تلاش دارند تا زمین‌های کشاورزی مرغوب را تغییر کاربری داده و سودهای کلان به جیب بزنند شناسایی و قاطعانه با آنان برخورد کند، افزود: شایسته و عادلانه نیست یک کشاورز اجازه ساخت یک انباری کوچک در اراضی خود را نداشته باشد، آن‌وقت برخی در زمین‌های کشاورزی ساختمان‌های چند طبقه بنا کنند.

آیت‌الله عابدینی همچنین با اشاره به مشکل کم‌آبی در قزوین، گفت: در این حوزه باید شاهد تغییر الگوی مصرف باشیم که تحقق این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

امام جمعه قزوین همچنین جلوگیری از واردات بی‌رویه را یکی از مصادیق حمایت از شعار امسال عنوان کرد و گفت: برخی از محصولات کشاورزی مانند چای و برنج با کیفیت عالی در کشور تولید می‌شوند بنابراین نباید اجازه داد واردات بی‌رویه، به کشاورزان این محصولات آسیب بزند.

استاندار قزوین نیز در این دیدار گفت: مشکل کم‌آبی در این استان به دلیل بهره‌برداری‌های بی‌رویه از منابع زیرزمینی طی سالیان گذشته و خشک‌سالی‌های اخیر رخ داده است.

عبدالمحمد زاهدی اظهار کرد: باید این مشکل را مدیریت کرده و حل کنیم در غیر این صورت با چالش‌های اساسی ازجمله بخش نابودی زمین‌های کشاورزی و ایجاد ریزگردها روبه‌رو خواهیم شد.

وی با اشاره به فعالیت ستاد احیای دشت قزوین، اظهار کرد: در این ستاد تلاش می‌کنیم تا هم مشکلات پیرامون بخش کشاورزی و هم مسائل مرتبط با آب در استان را حل‌وفصل کنیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید