Iranian Agriculture News Agency

در یک نشست علمی بررسی می‌شود:

ایلامیان مردگان خود را در کجا دفن می‎کردند

هویت‎بخشی به موضوع آموزش و پژوهش و تبادل اطلاعات کارشناسان

نشست تخصصی با موضوع «نگاهی به سنت‎های تدفین ایلام باستان در هزاره دوم قبل از میلاد» برگزار می‌شود.

ایلامیان مردگان خود را در کجا دفن می‎کردند

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان خوزستان از برگزاری نشست تخصصی با موضوع «نگاهی به سنت‎های تدفین ایلام باستان در هزاره دوم قبل از میلاد» در شهرستان اهواز خبر داد.

به گزارش ایانا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، مرجان شوشتری معاون میراث فرهنگی این اداره کل، افزود: به مناسبت هفته میراث فرهنگی و روز جهانی موزه‎ها و در راستای موضوع آموزش و پژوهش، تلاش کردیم تا با دعوت از متخصصان، تشکل‎های مردم‎نهاد و علاقه‎مندان نشستی تخصصی را در باب سنت‎های تدفین ایلام باستان در هزاره دوم قبل از میلاد و اینکه ایلامیان مردگان خود را در کجا دفن می‎کردند برگزار کنیم.

او با بیان اینکه سخنران این نشست، علی زلقی استاد دانشگاه ماینتس آلمان است گفت: هدف از برگزاری این نشست هویت‎بخشی به موضوع آموزش و پژوهش و نیز تبادل اطلاعات میان کارشناسان امر خواهد بود.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان افزود: درصدد هستیم تا چنین نشست‎های تخصصی را به تناوب در طول سال برگزار کنیم و در کنار آن‎ها برخی کارگاه‎های آموزشی را نیز تدارک ببینم.

او اضافه کرد: این نشست تخصصی چهارشنبه 19 اردیبهشت‎ از ساعت 18 تا 20 در محل سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان برپا خواهد شد.

شوشتری همچنین از تدارک برنامه‎های متنوع معاونت میراث فرهنگی خوزستان به مناسبت هفته میراث فرهنگی خبر داد و عنوان کرد: جزئیات این برنامه‎ها در روزهای آینده به‌صورت دقیق از سوی این معاونت اعلام خواهد شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید