Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد:

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

حمایت وزارت جهاد کشاورزی از سرمایه‌گذاری برای توسعه پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای دام کوچک پربازده

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری برای توسعه پرورش صنعتی و متمرکز نژادهای دام کوچک پربازده به‌منظور بهبود راندمان تولید در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی

دکتر مرتضی رضایی در نشستی با پرورش‌دهندگان و دست‌اندرکاران دام‌های کوچک کشور گفت: توسعه سریع، منطقی و هدفمند استفاده از ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در سیستم‌های صنعتی و متمرکز به‌منظور بهبود راندمان و ارتقای بهره‌وری در تولید گوشت قرمز و شیر از سیاست‌های استراتژیک و کلان این معاونت بوده و حمایت از سرمایه‌گذاری در این بخش را در دستور کار جدی و اصولی خود قرار داده‌ایم.

وی افزود: بستر لازم برای توسعه پرورش متمرکز دام‌های کوچک پربازده و استفاده از نژادهای اصیل و همچنین سنتز ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در واحدهای دام‌پروری صنعتی کشور و زمینه‌های حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به‌طور کامل فراهم شده و می‌توان از این راه بخش قابل‌توجهی از نیاز کشور به گوشت قرمز و لبنیات را تأمین کرد.

رضایی اظهار داشت: بدین منظور استفاده هم‌زمان از روش‌های نوین اصلاح نژادی و فناوری‌های کمک تولید مثلی، ایجاد و توسعه ترکیب‌های ژنتیکی متناسب با شرایط اقتصادی و اقلیمی آینده را شتاب بخشیده و می‌تواند کمک مؤثری در دستیابی به این اهداف باشد.

وی در ادامه داد: در حال حاضر پروژه‌های پرورش نژادهای خالص پربازده و ایجاد و تکثیر ترکیب‌های جدید ژنتیکی گوسفند و بز در کشور شروع شده، اما سرعت و روند پیشرفت و توسعه آن متناسب با نیاز کشور نیست.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: استفاده از توان و منابع داخلی و خارجی و بهره‌مندی از تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، جزئی از بسته سیاست‌های حمایتی این وزارتخانه است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید