Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی درمیان:

29 هزار بچه‌ماهی گرمابی در درمیان توزیع شد

با خرید آزاد بچه ماهی توسط کشاورزان امسال ۱۲۰ تن ماهی تولید می‌شود

ایانا-خراسان جنوبی : مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: 29 هزار قطعه بچه‌ماهی گرم‌آبی از نوع آمور و کپور در 29 باب استخر پرورش ماهی این شهرستان توزیع شد.

29 هزار بچه‌ماهی گرمابی در درمیان توزیع شد

وحید ضیائیان احمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران پیش‌بینی کرد که با توزیع این تعداد بچه ماهی 40 تن ماهی در شهرستان درمیان برداشت شود.

وی افزود: سال گذشته 11 هزار قطعه بچه‌ماهی در استخرهای پرورش ماهی شهرستان رهاسازی و 48 تن ماهی تولید شد.

وی عنوان کرد: توزیع بچه‌ماهیان یارانه‌ای است و کشاورزان و پرورش‌دهندگان می‌توانند به‌صورت آزاد نسبت به تهیه آن اقدام و در منابع آبی تحت مالکیت خود رهاسازی کنند.

مدیر جهاد کشاورزی درمیان گفت: با خرید آزاد بچه‌ماهی توسط کشاورزان پیش‌بینی می‌شود امسال 120 تن ماهی تولید شود.

وی اظهار کرد: دوره‌ها و کارگاه‌های مختلف آموزشی تولید، پرورش و بهداشت آبزیان به‌منظور آشنایی هرچه بیشتر آبزی‌پروران با رشد، تکثیر ماهی و بیماری‌های شایع بین ماهی‌ها سالانه برگزار می‌شود و بچه‌ماهی رهاسازی شده در استخرهای پرورش ماهی درصورتی‌که درست تغذیه شوند، مهرماه امسال قابل صید خواهد بود.

ضیائیان احمدی افزود: پرورش ماهی در استخرهای چندمنظوره کشاورزی باعث می‌شود آب خروجی از استخر غنی و املاح مورد نیاز گیاه را به‌صورت محلول از طریق آوندها به گیاه برساند.

وی تصریح کرد: پرورش ماهی در کنار کار کشاورزی به صرفه است و می‌تواند زمینه اشتغال تعدادی از افراد جویای کار را فراهم کند.

شهرستان درمیان با 57 هزار نفر جمعیت و پنج هزار و 797 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید