Iranian Agriculture News Agency

تبدیل جنوب تهران به منبع ریزگردها

مراقب بوته‌های کویری باشید

خطر شیرابه زباله اراضی دشت ورامین را تهدید نمی‌کند

به هیچ وجه ممکن نباید زباله‌ها در اراضی حاصل خیز کشاورزی رها شوند

مراقب بوته‌های کویری باشید

به گزارش ایانا نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی درباره  وضعیت گردو غبار دراستان تهران، گفت:  قسمت جنوبی شهرتهران ( دشت ورامین ) یکی از مهمترین  بخش‌های اقتصادی و منابع طبیعی استان تهران در شرایطی تلقی می‌شود که  این مناطق داری ظرفیت‌های بسیار مستعدی در زمینه کشاورزی است بنابراین باید در راستای حفظ منابع طبیعی  و حفاظت  از خاک در این مناطق اهتمام ورزیده شود.

 سیدحسین نقوی حسینی تصریح کرد:حفظ منابع  طبیعی و محصولات کشاورزی دراین مناطق  بستگی به حفاظت از  خاک این مناطق دارد اما این خاک سالها است که  از طرف دفن زباله‌ها  وهمچنین نخاله‌های خروجی از تهران تهدید می‌شود و این در حالی است که  نخاله های خروجی دارای حجم بسیار سنگینی است.

وی ادامه داد: به هیچ وجه ممکن نباید زباله‌ها در اراضی حاصل خیز کشاورزی رها شوند و این در حالی است که دفن  زباله‌ها در این مناطق علاوه بر لطمه به منابع طبیعی به اراضی کشاورزی نیز لطمه می‌زند.

 عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بابیان اینکه تبدیل جنوب تهران به یکی از  منابع ریزگردها با عدم حراست از درختچه‌های طبیعی و بوته‌های کویری ایجاد می‌شود یادآورشد: خطر شیرابه زباله اراضی دشت ورامین را تهدید نمی‌کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید