Iranian Agriculture News Agency

در پی سفر معاون وزیر جهاد کشاورزی به لاهه

بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی ایران و هلند تأکید شد

در زمینه‌های آب‌وخاک و افزایش کارایی مصرف آب توافقات خوبی صورت گرفت

ایانا-جامعه و فرهنگ: معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به لاهه سفر کرده با همتای خود تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و مدیریت آب امضا کرد.

بر گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی ایران و هلند تأکید شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی که به لاهه سفر کرده با همتای خود تفاهم‌نامه گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، شیلات و مدیریت آب امضا کرد.

دکتر اسکندر زند در حاشیه مراسم امضای این یادداشت تفاهم همکاری، گفت: خوشبختانه در زمینه‌های آب‌وخاک و افزایش کارایی مصرف آب توافقات خوبی صورت گرفت تا بتوانیم از تجربیات هلند در این زمینه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه هلندی‌ها در زمینه‌ گلخانه‌ها، اصلاح نژادهای دامی و اصلاح نژاد آبزیان تجربیات خوبی دارند، اظهار داشت: موافقت کردیم که کشور هلند در زمینه راه‌اندازی مرکز توسعه باغبانی در ایران برای خدمات‌دهی به کشور و همچنین کشورهای منطقه همکاری کند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: همچنین موافقت کردیم تا برخی بذرهای که در ایران ظرفیت تولیدشان وجود دارد با کمک مشترک بخش خصوصی دو کشور در ایران تولید و به بازارهای جهانی عرضه شود.

در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری، معاون وزیر کشاورزی هلند نیز گفت: در دو سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده و ما در زمینه سازندگی تا به امروز همکاری‌های زیادی با ایران داشته‌ایم.

خانم سونیما افزود: امروز تفاهم‌نامه خوبی در زمینه‌های مختلف کشاورزی و دام با ایران امضا کردیم و برای اجرا به‌زودی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

وی یادآور شد: من برای توسعه همکاری‌ها بسیار خوش‌بین هستم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید