Iranian Agriculture News Agency

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی خبر داد:

توسعه نوغانداری در استان‌ها

فعالیت در عرصه نوغانداری باید همچون گذشته گسترش یابد

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی گفت: فعالیت در عرصه نوغانداری باید همچون گذشته به بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان درآید که این کار مهم در بستر آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی میسر است.

توسعه نوغانداری در استان‌ها

دکتر مرتضی رضایی، بر بررسی راه‌های افزایش تولید ابریشم و حل مشکلات صنعت نوغانداری بر ضرورت ارتقاء تولید پیله تر ابریشم در بستر سیاست‌های حمایتی مدیران و کارشناسان تأکید کرد و گفت: فعالیت در عرصه نوغانداری باید همچون گذشته به بخشی از فعالیت جنبی کشاورزان درآید که این کار مهم در بستر آگاهی‌بخشی و فرهنگ‌سازی میسر است.

وی بر نظارت کارشناسی مستمر و دقیق بر فرایند تولید نهال توت و آماده کردن آن برای توزیع رایگان در پایان سال جاری در سطح کشور تأکید کرد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت کشاورزی با اشاره به تجهیزات و امکانات شرکت پرورش کرم ابریشم ایران در شهرستان رشت و همچنین از مجموعه 5.52 هکتار شامل قطعات ۵۱۰ و ۵۲۰ مزرعه پرند شهرستان فومن که از سازمان خصوصی‌سازی به شرکت شهرک‌های کشاورزی در حال انتقال است، گفت: ایجاد هم‌گرایی نوغانداری کشور، مرکز تحقیقات ابریشم کشور و شرکت پرورش کرم ابریشم ایران برای تدوین و ارائه برنامه استراتژیک لازم است.

دکتر رضایی توسعه آموزش و توانمندسازی نوغانداری با ایجاد واحدهای الگویی زنجیره ابریشم و پیاده‌سازی آن در استان‌ها و توجه ویژه به صنایع ابریشم را ضروری دانست./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید