Iranian Agriculture News Agency

محمد اسلامی، استاندار مازندران:

تزریق سموم به زمین های کشاورزی را متوقف می کنیم

راهبردهای مطرح در مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست‌محیطی به برنامه اقدام تبدیل شود

استاندار مازندران، خبر داد: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در سال 97، محورهای آب، کشاورزی و سرمایه‌گذاری در مباحث زیست‌محیطی موردتوجه قرارگرفته است و پروژه‌هایی تعریف‌شده که بتواند توان‌افزایی زندگی را در مقابل توان‌فرسایی محیط‌زیست فعال کند.

تزریق سموم به زمین های کشاورزی را متوقف می کنیم

محمد اسلامی، استاندار مازندران در نخستین همایش ملی راهبردی مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست‌محیطی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری گفت: از سازمان زمین‌شناسی خواستیم تحقیقات زمین‌شناسی پزشکی را گسترش دهد تا با تحقیقات پژوهشگران، تزریق سموم را متوقف کنیم.

وی با اشاره به این‌که موضوعات این همایش از موضوعات استراتژیک و مهم است، گفت: محیط‌زیست از چالش‌های بزرگ بشریت است و در دهه‌های گذشته، تخریب محیط‌زیست به‌صورت فزاینده‌ای صورت گرفته است.

اسلامی با اشاره به این‌که آب، خاک و هوای ما آلوده‌شده است و عرصه را برای خود تنگ کرده‌ایم و از میراثی که متعلق به آیندگان است بیش‌ازاندازه مصرف کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید به خود بیاییم و در نگاهمان بازنگری کنیم و از رفتارها و سیاست‌های گذشته خود در این حوزه‌ها به‌صورت فردی، جمعی، خانوادگی، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی اجتناب و در رفتار و عملکردمان، شیوه‌های نوین را جایگزین شیوه‌های گذشته بکنیم.

وی با اشاره به این‌که از آب‌های تحت‌الارضی بیشتر از حد مجاز برداشت کردیم، افزود: باید با تجمیع همه پژوهش‌هایی که در بخش‌ها و دستگاه‌های مختلف انجام‌شده، راهبردهای مطرح در مدیریت منابع آب و چالش‌های زیست‌محیطی به برنامه اقدام تبدیل شود و خروجی آن‌ها درصحنه و میدان قابل‌مشاهده باشد.

رئیس کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران، بابیان این‌که امنیت و سلامت غذایی ما به خاطر آلودگی آب‌وخاک، بیش از این نباید به مخاطره بیفتد، گفت: آنچه امروز در پژوهش‌ها به آن نیاز داریم این است که تحقیقات و پژوهش‌های ما برگرفته از مسائل و دغدغه‌ها باشد و به حل مسئله منجر شود.

استاندار مازندران با اشاره به این‌که دستگاه‌های مسئول باید برنامه‌های خود را با اقتباس از نتایج پژوهش‌های دانشگاه انجام دهند، تصریح کرد: در برنامه اقتصاد مقاومتی استان در سال 97، محورهای آب، کشاورزی و سرمایه‌گذاری در مباحث زیست‌محیطی موردتوجه قرارگرفته است و پروژه‌هایی تعریف‌شده که بتواند توان‌افزایی زندگی را در مقابل توان‌فرسایی محیط‌زیست فعال کند.

وی، تلاقی تحقیقات و همگرایی دستگاه‌ها را برای نجات محیط‌زیست، نجات بشریت و امنیت غذایی حیاتی توصیف کرد و یادآور شد: ما در استان، پژوهش و برنامه‌ریزی را در راستای خاتمه دادن به این وضعیت و اصلاح امور در اولویت قراردادیم و از تلاشگران این عرصه پشتیبانی می‌کنیم. مازندران، مازندران یکپارچه و سیاست ما هم سیاست پایدار و توسعه متوازن است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید