Iranian Agriculture News Agency

قرار سبز هفته دوم اردیبهشت 1397

کاشت بذرهای بلوط، بنه و زبان‌گنجشک در زاگرس

اجرای برنامه‌های پاک‌سازی در سراسر کشور

بخشی از حاشیه جاده ییلاقی اقلید - یاسوج را پاک‌سازی و بیش از یک تن زباله جمع‌آوری‌شده به محل دفن زباله این شهر منتقل شد.

کاشت بذرهای بلوط، بنه و زبان‌گنجشک در زاگرس

با حضور سفیران انجمن‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی سراسر کشور در هفته دوم اردیبهشت‌ماه به مناسبت هفته زمین پاک همچنان برنامه‌های مختلف پاک‌سازی و آموزش همگانی حفاظت از محیط‌زیست در شهرهای میهنمان ادامه دارد.

 

1- پاک‌سازی کوه در لاهیجان

مسیر گمل - شرم لنگه با برنامه‌ریزی انجمن بومبانان گیلان به‌وسیله گروه کوهنوردی فراز و کانون سندرم دان و خانه ورزش لاهیجان پاک‌سازی شد.

 

2- آموزش حفظ محیط‌زیست در شوشتر

به‌منظور فرهنگ‌سازی و آشنایی کودکان با مفاهیم محیط‌زیستی به همت انجمن هواداران کارون زلال شوشتر در مدرسه پسرانه سما برنامه‌های متنوعی چون مسابقه نقاشی، انشا و کاشت چند اصله درخت در حیاط مدرسه را اجرا کردند.

 

3- جمع‌آوری درهای پلاستیکی برای ویلچر سواران آبدانان

به‌منظور پاک‌سازی محیط‌زیست و انجام کار نیک خرید ویلچر برای معلولان، طرح جمع‌آوری درهای دوریز پلاستیکی در دبیرستان اطهران آبدانان استان ایلام به همت انجمن بانوان طبیعت دوست این شهر انجام شد.

 

4- پاک‌سازان طبیعت فارس در جشنواره گلاب‌گیری

صدوپنجاه‌ونهمین برنامه تشکل پاک‌سازان طبیعت فارس به بازدید از جشنواره گلاب‌گیری میمند و پاک‌سازی جنگل دشت موک فیروزآباد اختصاص داشت. این تشکل به ذکر مسائل زیست‌محیطی این منطقه پرداختند. درختان کهن‌سال منطقه به‌وسیله گردشگران آسیب‌های جدی دیده است و فعالیت کارخانه سیمان فیروزآباد در مجاورت جنگل دشت موک وضعیت پوشش گیاهی این منطقه را در معرض رسوبات ناشی از آلاینده‌های کارخانه سیمان قرار داده و به آن‌ها آسیب رسانده است.

 

5- برگزاری تور دوچرخه‌سواری همراه با پاک‌سازی کیاسر گیلان

به مناسبت هفته زمین پاک؛ پارک ملی خشکی دریایی بوجاق بندر کیاسر استان گیلان شاهد تور دوچرخه‌سواری و پاک‌سازی این منطقه به‌وسیله پیشگامان محیط‌زیست و انجمن رفتگران طبیعت این شهر بود.

 

6- پاک‌سازی محیط‌زیست اقلید فارس انجام شد

 انجمن همیاران و پاک‌سازان طبیعت به مناسبت هفته زمین پاک؛ بخشی از حاشیه جاده ییلاقی اقلید - یاسوج را پاک‌سازی کرد و بیش از یک تن زباله جمع‌آوری‌شده به محل دفن زباله این شهر منتقل شد. همچنین مناطق شکارممنوع، بصیران، قدمگاه سده، آبشار تنگ براق، چشمه بالنگان حاجی‌آباد، چهل‌شهیدان، دژکرد، تنگ غوردون، امامزاده اسماعیل با همکاری اداره حفاظت محیط‌زیست و اداره آموزش‌وپرورش و سایر تشکل‌های مردم‌نهاد پاک‌سازی شد.

 

7- پاک‌سازی و کاشت درخت در شهرستان چالوس

سازمان سیما منظر، فضای سبز شهرداری کرج با مشارکت انجمن‌های؛ سفیران طبیعت، همراز با زمین، درختکاران و آوای زمین پاک در سیراچال شاخه کوهستانی باغ ملی گیاه‌شناسی ایران پاک‌سازی و کاشت درخت را در این منطقه انجام دادند.

 

8- همایش محیط‌زیستی در اقلید فارس

به‌منظور استفاده بهینه از آب و کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی؛ همایشی آموزشی با موضوع‌های «استفاده بهینه از آب» و «فواید تفکیک زباله از مبدأ» به مناسبت هفته زمین پاک در شهرستان اقلید استان فارس به همت انجمن اندیشه نیکان طبیعت زاگرس با حضور مسئولان و دانشگاهیان و دانش‌آموزان برگزار شد. گروه سرود و نمایش دبستان دکتر شریعتی در ادامه همایش به اجرای برنامه پرداختند.

 

9- پاک‌سازی روستای ولیان کرج از زباله

طبیعت و اداره حفاظت محیط‌زیست ساوجبلاغ روستای ولیان کرج در استان البرز پاک‌سازی شد.

 

10- فرهنگ‌سازی دانش‌آموزان سبزواری

دانش‌آموزان دبستان غفوری سبزوار در استان خراسان رضوی با همکاری انجمن سرزمین بادغوث در روز زمین پاک با هدف آگاه‌سازی مردم از مضرات مواد پلاستیکی پوسترهایی با همین مضمون را در نقاط پرتردد شهر در دست گرفتند و هم‌زمان نیز تعدادی کیسه تجزیه‌پذیر بین مردم تقسیم کردند.

 

11- تالاب بین‌المللی کمجان شیراز و کارگاه آموزشی

با گرامیداشت هفته زمین پاک، برنامه مشارکتی تشکل‌های محیط‌زیستی استان فارس همراه با کارگاه آموزشی، پاک‌سازی و پیاده‌روی در حاشیه تالاب بین‌المللی کمجان برگزار شد.

 

۱۲- یاسوج و نهالستان جدید

تشکل نهضت سبز زاگرس در شهر یاسوج با همکاری سازمان محیط‌زیست استان کهگیلویه و بویراحمد با کاشت بذرهای بلوط، بنه و زبان‌گنجشک به ایجاد نهالستان اقدام کردند.

 

۱۳- جمع‌آوری درهای پلاستیکی بطری‌ها به‌وسیله دانش‌آموزان لاهیجانی

با هدف حفاظت از محیط‌زیست و بازیافت تفکیک و جمع‌آوری درهای پلاستیکی دورریز بطری‌ها توسط دانش‌آموزان مدرسه سبز سما لاهیجان در استان گیلان انجام شد.

 

۱۴- پاک‌سازی نهر اعظم شیراز با شعار نه به پلاستیک

 پاک‌سازی حاشیه رودخانه نهر اعظم در روز جهانی زمین پاک با شعار نه به پلاستیک توسط کانون جوانان نگاه فردا انجام شد.

 

۱۵- دهلرانی‌ها و پاک‌سازی ورودی شهرشان

پاک‌سازی ورودی شهر دهلران به مناسبت روز زمین پاک با حضور محیط‌بانان و با همت انجمن مرزنشینان سبز انجام شد.

 

۱۶- برگزاری مسابقه نقاشی در بندر ریگ بوشهر

انجمن یاوران سبزاندیش طبیعت شعبه بندرریگ استان بوشهر در هفته زمین پاک مسابقه نقاشی با موضوع طبیعت و پاک‌سازی برگزار کردند.

 

۱۷- آموزش در مدرسه جامع محیط‌زیستی شیراز

به‌وسیله کارگروه آموزشی تشکل پاک‌سازان طبیعت فارس آموزش مدارس جامع محیط‌زیستی (جم) در دبستان معارف ئ. همراه با اردوی نیم‌روزه و اهدای دفترچه‌های زیست‌محیطی به دانش‌آموزان و نیز آموزش چهره‌به‌چهره به اولیای آن‌ها انجام شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید