Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان امور اراضی:

دولت زمین‌های کشاورزان را سنددار می‌کند

اجرای طرح کاداستر در ۷ میلیون هکتار اراضی کشور

رئیس سازمان امور اراضی با بیان اینکه سنددار کردن زمین‌های کشاورزان در دستور کار دولت است گفت: یکی از موضوع‌هایی که باید پیگیری شود، سنددار کردن زمین‌های کشاورزان در کشور است.

دولت زمین‌های کشاورزان را سنددار می‌کند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا اورنگی در همایش رؤسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های منطقه دو کشور در اهواز افزود: یکی از موضوع‌های مهمی که در دستور کار دولت و وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته، قانون رفع تداخلات در زمین‌های ملی است که این قانون مسیر را برای سنددار کردن زمین‌های کشاورزان باز می‌کند.

وی هدف از برگزاری این نشست را که با حضور رؤسای جهاد کشاورزی ۱۳ استان کشور برگزار شد پرداختن به روش‌ها و نحوه تسهیل و تسریع کردن قانون رفع تداخلات عنوان کرد.

اورنگی بابیان اینکه شیوه‌نامه‌هایی که تاکنون ابلاغ شده است نیاز به اصلاح دارد بر انجام اصلاحات لازم در این زمینه تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به موضوع نحوه اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات در کشور گفت: هدف از این قانون، حمایت از تولیدکنندگان و بهره‌برداران است و امیدواریم در جمع‌بندی که داشتیم این دسته از کشاورزان کمترین دغدغه و نگرانی از اجرای این قانون را داشته باشند.

هفت میلیون هکتار زمین کشاورزی در دستور کار طرح کاداستر

اورنگی درباره طرح کاداستر (تهیه نقشه ثبتی) در زمین‌های کشاورزی نیز اظهار کرد: از سال ۱۳۹۴ که در وزارت جهاد کشاورزی این دستور ابلاغ شد تاکنون هفت میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی در دستور کار قرار داده شده و سه میلیون هکتار از آن در مقیاس یک در دوهزارم نهایی شده و به ترتیب در سامانه ثبت‌اسناد کشور پیاده می‌شود و کشاورزان به‌تدریج سند مالکیت را دریافت می‌کنند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید