Iranian Agriculture News Agency

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران:

برای انتخاب شهردار فشاری روی شورا نیست

شهرداری مسبب کاهش سهمیه‌های طرح ترافیک نبود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره شایعات مطرح‌شده درباره اجماع اعضای شورا بر روی یکی از کاندیداها گفت: ‌برای انتخاب شهردار تهران هیچ فشاری از سوی هیچ فرد افراد یا نهادی روی شورای شهر وجود ندارد. این افراد باید در ابتدا برنامه‌های خود را ارائه دهند تا با توجه به شرایط و چارچوب تهیه‌شده تصمیم‌گیری انجام شود.

برای انتخاب شهردار فشاری روی شورا نیست

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران پیش از آغاز پنجاه‌ونهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره روند انتخاب شهردار تهران گفت: تا این لحظه هیچ‌کس از فهرست هفت‌نفره انصراف نداده و همگی همچنان به‌عنوان کاندیدای شهرداری هستند.

وی با بیان این نکته که ‌با تعدادی از کاندیداهای صحبت شده و صحبت با دیگر کاندیداها ادامه دارد، افزود: برای مثال با آقای حجتی درباره تصدی شهرداری تهران صحبت شده است. ایشان وزیر دولت هستند و باید برنامه‌های خود را ارائه دهند.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران در ارتباط با شایعات مطرح‌شده درباره اجماع اعضای شورا روی یکی از کاندیداها گفت: ‌به‌هیچ‌عنوان این‌گونه نیست. این افراد باید در ابتدا برنامه‌های خود را ارائه دهند تا با توجه به شرایط و چارچوب تهیه‌شده، این برنامه‌ها موردبررسی قرار گیرد و در مرحله بعد تصمیم‌گیری انجام شود. برای انتخاب شهردار تهران هیچ فشاری از سوی هیچ فرد افراد یا نهادی روی شورای شهر وجود ندارد. سه‌شنبه هفته آینده نیز جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران انجام خواهد شد.

او همچنین درباره روند اجرای روند طرح ترافیک جدید شهرداری تهران تأکید کرد: اجرای طرح ترافیک بر عهده شهرداری تهران است و حرف زدن دراین‌باره ما را نیز خسته کرده است.

علیخانی ادامه داد: آیین‌نامه‌ای که به تصویب شورا رسیده، کاملاً روشن است البته آنچه پیشنهاد شهرداری بوده بسیار سخت‌گیرانه بود که ما آن را تعدیل و اصلاح کردیم. سخت‌گیری بیش‌ازحد نباید انجام شود، شهرداری مسئول اذیت کردن مردم نیست. باید در چارچوب مقررات انجام شود و قطعاً سختگیری‌های غیراصولی آسیب‌زا است و حاشیه درست می‌کند. آیین‌نامه تصویب‌شده، درست است اما اگر در اجرا مشکلاتی وجود داشته باشد باید رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران درباره تعداد مجوزهای طرح ترافیکی که به خبرنگاران واگذار می‌شود گفت:‌ شهرداری این مجوزها را کم نکرده و کاهش ۱۵ درصدی در شورای ترافیک به تصویب رسیده است./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید