Iranian Agriculture News Agency

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس:

کنترل آنفلوآنزای مرغی از دست دامپزشکی خارج بود

آموزش‌های ترویجی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به نفع جامعه است

ایانا-جامعه و فرهنگ: عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از کنترل سازمان دامپزشکی خارج شد، گفت: در زمستان و بهار شاهد حضور پرندگان مهاجر در کشور هستیم که بیماری‌ها را با خود جابه‌جا می‌کنند.

کنترل آنفلوآنزای مرغی از دست دامپزشکی خارج بود

 

حبیب‌الله نیکزادی‌پناه درباره عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه کنترل بیماری‌های واگیردار، گفت: سازمان دامپزشکی کشور باید در مراکز بهداشتی از شیوع بیماری‌های مشترک بین دام و انسان پیشگیری کند تا جامعه در این زمینه شاهد زیان نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: آموزش‌های ترویجی و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان به نفع جامعه است و از برخی زیان‌ها که قابل جبران نیست نیز جلوگیری می‌کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه با توجه به تلفات سنگین دامداری‌ها و مرغداری‌ها در مقابله با بیماری‌های تب برفکی و آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان قابل‌قبول بوده است، گفت: می‌توان گفت بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان از کنترل سازمان دامپزشکی خارج شد، در زمستان و بهار شاهد حضور پرندگان مهاجر در کشور هستیم که بیماری‌ها را با خود جابه‌جا می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان دامپزشکی باید هوشیارتر از گذشته باشد و شیوع این نوع بیماری‌ها را پیش‌گیری و پیش‌بینی کند، عنوان کرد: پیش‌گیری از بیماری‌های واگیردار و مشترک بین انسان و دام ابتر می‌ماند و کسی به آن توجه ندارد و همین مسئله باعث می‌شود تا شاهد خسارات جبران‌ناپذیری در کشور باشیم.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه سازمان دامپزشکی باید آمادگی و عملکرد هوشیارانه‌تری داشته باشد، خاطرنشان کرد: مرغداران کشور در مواجهه با بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان خسارات فراوانی را دیده‌اند و باعث شده تا برای واردات تخم‌مرغ مجبور به خروج ارز از کشور باشیم./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید