Iranian Agriculture News Agency

برنامه چندمحوری زمین پاک در سیستان و بلوچستان اجرا شد

نه به پرتاب زباله از خودرو و نه به کیسه پلاستیکی

مشارکت مردمی در برنامه روز زمین پاک

به مناسبت روز جهانی زمین پاک برنامه‌های متنوعی از قبیل توزیع گسترده کیسه‌های خرید قابل بازیافت، کیسه‌های زباله قابل بازیافت ویژه خودروها بین برخی از تاکسی‌های شهرستان زاهدان توزیع می‌شود.

نه به پرتاب زباله از خودرو و نه به کیسه پلاستیکی

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان گفت: برنامه‌های متنوعی در روز زمین پاک در سطح استان و با همکاری سایر سازمان‌ها برگزار می‌شود.

به گزارش «ایانا» به نقل از اداره کل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان، پورملایی در این باره گفت: هم‌زمان با دوم اردیبهشت‌ماه که مصادف است با 22 آوریل و روز جهانی زمین پاک، برنامه‌های متنوعی در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌ها و سمن‌های محیط‌زیستی در حال انجام است.

وی بیان کرد: به مناسبت روز جهانی زمین پاک برنامه‌های متنوعی از قبیل توزیع گسترده کیسه‌های خرید قابل بازیافت، کیسه‌های زباله قابل بازیافت ویژه خودروها که در فاز اول بین برخی از تاکسی‌های شهرستان زاهدان توزیع می‌شود، در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: مراسم و برنامه‌های روز جهانی زمین پاک با دو شعار و محور اصلی و اساسی شامل «نه به پرتاب زباله از خودرو و نه به کیسه پلاستیکی»؛ اجرا می‌شود.

پورملایی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های انجام‌شده به مناسبت روز جهانی زمین پاک که در راستای برنامه بی‌زباله انجام می‌شود، پاک‌سازی تفریحگاه‌ها، سواحل، کوه‌ها، حاشیه جاده‌ها و... با حضور اقشار مختلف مردم و سمن‌های محیط‌زیستی است.

وی یادآور شد: همچنین به مناسبت روز جهانی زمین پاک و با همکاری شبکه سمن‌های محیط‌زیستی استان، کارگاه‌های آموزشی با موضوع‌های مرتبط با موضوع، در استان برگزار می‌شود.

در همین راستا مراسمی نیز در شهرستان نیمروز با حضور مهندس دهمرده فرماندار نیمروز و بخشدار و سایر مسئولان محلی و... برگزار شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید