Iranian Agriculture News Agency

واکنش چهره‌های هنری و ورزشی به گرانی ارز در شبکه‌های مجازی

سالی که نکوست از دلار / ریالش پیداست

چهره های محبوب مردم تنها از دولت گله دارند

ایانا- جامعه فرهنگ - عاطفه شمس: روند صعودی افزایش قیمت ارز طی روزهای اخیر باعث شده که در کنار چهره‌های سیاسی و اقتصادی، بسیاری از هنرمندان و چهره‌های ورزشی نیز در صفحات شخصی خود در شبکه های اجتماعی به این افزایش قیمت واکنش نشان داده و کنایه‌های تندی را متوجه عملکرد دولت کنند.

سالی که نکوست از دلار / ریالش پیداست

فحوای اظهارنظرهای این افراد یا به طنز کشیدن ماجرای افزایش قیمت دلار بود یا گله مندی از رییس دولت که از او در انتخابات حمایت کرده بودند. این در حالی است که  اظهارات غیرتخصصی و صرفا از سر نگرانی و شخصی به التهاب موجود دامن می زند. نکته دیگر اینکه جای خالی نگرانی برای سرنوشت کشور در این دلنوشته ها دیده می شود چرا که مردم همانگونه که در رای دادن ممکن است به این افراد تأسی کرده باشند در این برهه نیز به همدلی آنها نیاز دارند تا در روزهای دشوار پیش رو احساس تنهایی نکنند.  

- پرویز پرستویی، بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار عکس‌هایی از جمع‌آوری پول از کف خیابان‌های مجارستان که به دلیل بی‌ارزش شدن دور ریخته شده بودند، در اینستاگرام خود نوشت: «تصویری از جمع کردن پول‌های کشور مجارستان در سال ۱۹۴۶ میلادی از کف خیابان که به دلیل بی‌ارزشی دور انداخته شده‌اند. کم‌کم باید ما هم جارو بخریم؟»

- حمید فرخ‌نژاد نیز با انتشار عکسی از حسن روحانی، نوشت: «جناب روحانی رئیس‌جمهور گرامی، برای امثال من به خاطر حمایت از شما آبرویی پیش مردم نمونده، یه‌کم به فکر خودتون باشید!»

فرخ‌نژاد، پیش از این نیز در پست دیگری به نوسانات قیمت ارز اشاره کرده و نوشته بود: «علی برکت‌الله، به این می‌گن عزت اقتصادی، برسد به دست رئیس‌جمهور محترم!»

- حمید عسگری در واکنشی تند، التهابات اخیر را با نگاهی کلی متوجه عملکرد حاکمیت دانست و نوشت: «دلار شد ٥٨٠٠ تومان. البته این قیمت این ساعته!!!!! همین‌جا جواب اون دسته از آدماى کوته‌فکرى که میان می‌گن همش تقصیر روحانیه و چرا هنرمندا تو انتخابات از روحانى حمایت کردن رو بدم. این وضع کشنده اقتصادى نتیجه ٤٠ سال بى‌کفایتی همه مسئولان نظامه. این نتیجه ٤٠ سال دروغه. این نتیجه ٤٠ سال پافشارى بر باورهاى غلطه. خدا به ما رحم نخواهد کرد. لیاقتشم نداریم. ٤٠ سال فقط گفتیم مرگ بر آمریکا. نتیجش چى شد؟»

- مهراب قاسم‌خانی، نویسنده نیز در دو پست متفاوت، نوشت: «این طفلیا هى یه چیزایى از براندازى می‌گفتنا، نگو منظورشون براندازى ما مردم بود... ولى غلط نکنم دیگه تا آخر امسال رفتنى هستیم.»

«باز هم افتخارى دیگر از دلاورمردان عرصه مدیریت و اقتصاد... باز هم اضافه شدن برگى زرین به افتخارات سرزمین پهناورمان ایران... این بار در نخستین روزهاى بهار... دلار با شکستن تمام رکوردهاى قبلى، با موفقیت و سربلندى از مرز پنج هزار و بیست و خوردهاى تومان گذشت... آرى...»

- بهاره افشاری، بازیگر دیگری است که با به اشتراک گذاشتن متنی در صفحه شخصی خود نوشت: «بالاتر از سیاهی هم رنگی هست... بنفش»

- علی کریمی، بازیکن سابق فوتبال و سرمربی کنونی سپیدرود رشت نیز با مقایسه اسکناس 10 هزار تومانی و یک دلاری نوشت: «خوب عیدى به مردم دادین!! می‌بینیم تا تابستون ٩٧و شروع تعطیلات عکس بالارو!!؟؟ کار به تراول‌چک نکشه صلوات.»

- پولاد کیمیایی، بازیگر کشورمان نیز این مطلب را منتشر کرد: «ممنون هستیم از آقای روحانی بابت عیدی امیدبخششون که نوید سالی پررونق برای صرافی‌ها را می‌دهد سالی که نکوست از دلار پیداست! امیدوارم سال آینده اسکناس پایینی رنگش سبز نشه. #گرونی»

- ماه‌چهره خلیلی از بازیگران سینما هم نوشت: «سالی که نکوست از دلارش پیداست.»

- رامین راستاد، بازیگر نیز در اینستاگرامش این مطلب را بازنشر داد: «جا داره در این روزهاى سال نو و بهار، یه خسته نباشید به مدیران اقتصادى سرزمینم بگم، دلار از مرز ٥٠٠٠ تومان گذشت، هیچ‌کس هم استعفا نداد. روحانى مچکریم.

پ‌ن: بدبختى اینه که باید به ریال در بیاریم، اما به دلار خرج کنیم.»

- کیهان ملکی از دیگر بازیگران تلویزیون این متن را در اینستاگرامش منتشر کرد: «سالی که نکوست از دلارش پیداست، آینده کشور را چه می‌بینید؟ دلار 900 تومن به 3100 تومن در دوره احمدی‌نژاد در پایان دوره‌اش و 5000 امروز در بیش از نیمه دوره روحانی نشان از بی‌ارزش شدن پول ملی در هر دو دولت دارد.»

- حسن شمشادی، خبرنگار سرشناس کشور نیز در اینستاگرامش نوشت: «پرده اول: رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس می‌گه در چند ماه اخیر 30 میلیارد دلار ارز از کشور خارج شده!

ابراهیمی می‌گه: 25 میلیارد دلار دست مردمه و در سیستم بانکی کشور نیست!

پرده دوم: دلار به بیش از 5000 تومان رسیده!

پرده سوم: عکس‌ها و تصاویری منتشر می‌شه که مردم سر مرز صف بستن تا برن #ترکیه (و البته بقیه جاها)

پرده چهارم: #رئیس_جمهور چند وقت پیش گفت مردم خیالشون از بابت #دلار راحت باشه!

پرده پنجم: آنچه شما بفرمایید.

همین دیگه

#علی_برکت_الله»

- نیما کرمی، مجری تلویزیون نیز نوشت: «علی برکت‌الله... لطفا مسئولان مربوطه بیاین وسط.... آ‌ها یه تکون.»

- شاهد احمدلو، بازیگر و کارگردان سینما، فیلمی از سخنرانی روحانی در زمان انتخابات را در صفحه شخصی خود منتشر کرده است.

- لادن طباطبایی، بازیگر نیز نوشت: «به سلامتی... صاحب بی‌ارزش‌ترین پول جهان شدیم! به مبارکی، حقوق کارگر زحمت‌کش کفاف نان را هم نمی‌دهد! به خیر و خوشی خط فقر در حال حرکت به سمت مرکز زمین هست! کسی چه می‌داند عمق فاجعه کجاست؟»

- امیررضا دلاوری، بازیگر هم نوشت: «آفرین صدآفرین هزاروسیصدآفرین فرشته‌هاى روى زمین... جناب و دوستان، از این بهتر نمی‌شد مارو به غلط کردن بندازین.»

- برزو ارجمند و بیژن بنفشه‌خواه از بازیگران سینما و تلویزیون نیز با انتشار تصویر ریال نوشتند: «خسته نباشین، مهم اینه که اول شدیم و صاحب بی‌ارزش‌ترین پول دنیا شدیم.»

- داریوش فرضیایی، مجری برنامه کودک و نوجوان نیز شعر زیر را منتشر کرده است:‌ «ای دلار دلار، بیا به بالینم، هی نرو بالا داغت رو نبینم، آی دلار دلار، بیا پایین بینم، اگه قسمت بشه رنگت رو ببینم، هرکس که اومد وعده‌ای دادش، از پل که گذشت وعده رفت یادش، آی سبزه دلار بیا به بالینم، می‌دونم که دیگه خوابت رو می‌بینم.»

- بهرنگ علوی، بازیگر نیز نوشت: «تا ١۴٠٠ با على برکت‌الله، حالا دیگه این دیالوگ برای سریال‌های تاریخی محسوب می‌شه: مِهرم حلال جونم آزاد.»

- محسن یگانه، از خوانندگان پاپ مطرح کشور نیز ویدئویی را درباره این مسئله منتشر کرده و نوشته است: «این مقدمه چه اتفاقیه؟! یکی بگه اصل خبر چیه که پیش زمینش دلار ۵۷۰۰ تومنیه؟!! ما آنقد پوستمون کلفت شده که خود این افزایش‌ها نشه کل دغدغمون...!»

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید