Iranian Agriculture News Agency

امروز انجام شد؛

برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور

جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور امروز در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

برگزاری جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور

به گزارش خبرنگار ایانا، جلسه بررسی اجرای طرح کشاورزی قراردادی در 11 استان کشور، امروز با حضور مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، قائم مقام مدیرعامل و معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی ایران، سرپرست مجری طرح گندم، رئیس بنیاد ملی گندمکاران و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی 11 استان کشور و مجریان طرح در سالن نعمتی جم وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

در این جلسه، روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان ها گزارش عملکرد طرح پایلوت کشاورزی قراردادی را ارائه کردند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این جلسه، اظهار کرد: سیاست کشاورزی قراردادی از برنامه های قطعی و ابلاغی وزیر جهاد کشاورزی است و باید با انگیزه بالا این برنامه را پیش ببریم.

اسماعیل قادری فر افزود: استان های هدف ما 10 استان بود اما با اعلام آمادگی استان فارس برای کشاورزی قراردادی، به 11 استان افزایش یافت.

قادری فر، استفاده از کشت فضاپایه  و سامانه های هوشمند پایش لحظه ای و آنلاین هماهنگ شده با سازمان فضایی کشور را لازمه اجرای کشت قراردادی دانست و تصریح کرد: یک شرکت دانش بنیان با سامانه کشت یار در مزرعه خود توانسته با پایش پهپادی موثر و منظم از زمان کشت تا برداشت را رصد کند و میزان عملکرد آن در مقابل سایر تولیدکنندگان 40 درصد بیشتر بوده است.

وی با بیان این که در این طرح باید از ظرفیت های هوشمند در استان ها استفاده شود، خاطرنشان کرد: لزوم استفاده از سامانه های هوشمند به بندهای قرارداد اضافه خواهد شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید