Iranian Agriculture News Agency

"ساداتی نژاد" در جمع خبرنگاران:

تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: ایجاد ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی کمک می کند که حوزه مربوط به تنظیم بازار به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد و این امر با تصویب طرح جدید مجلس شورای اسلامی انجام خواهد شد.

تنظیم بازار محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی محول می‌شود

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه گردهمایی سراسری آغاز سال زراعی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۰ با رویکرد ارتقای امنیت غذایی که در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر در زمینه ترخیص نهاده‌های دامی در شرایط بهتری هستیم و با کمک هیات دولت در حوزه تامین نهاده ها شرایط به سمتی سوق داده شده که آرامشی را در بازار نهاده ها داشته باشیم تا شرایط مطلوبی در حوزه تولید پروتئین کشور بوجود بیاید.

وی با بیان این که براساس قانون، تمرکز تنظیم بازار در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد، گفت: تنظیم بازار محصولات کشاورزی در شرایط فعلی برعهده این وزارتخانه است و برای اینکه ابزارهای این کار به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد مجلس شورای اسلامی طرحی را در حال رسیدگی دارد.

ساداتی نژاد ادامه داد: در ماده یک این طرح، ایجاد ستاد تنظیم بازار محصولات کشاورزی کمک می کند که حوزه مربوط به تنظیم بازار به طور کامل در اختیار وزارت جهاد کشاورزی باشد تا یکجا، فرماندهی حوزه تولید تا بازار در محصولات کشاورزی را برعهده داشته باشد، با این اقدام پاسخگویی، نظارت و ساماندهی بهتری در این خصوص صورت می گیرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از دغدغه‌ها در ۱.۵ سال گذشته در جریان بازدیدهایی که از استان‌ها و کانون‌های تولید داشتیم این بود که بی‌پناهی در حوزه روستاها مشاهده می‌شد.

ساداتی نژاد با بیان اینکه روستا اصالتش به‌تولید است، افزود: اینکه ما بیشتر نگاهمان به روستاها به تغییر منظر باشد و اینکه آنها را به سمت شهرهای کوچک ببریم، باعث می شود که حوزه تولید در روستاهای ما ضربه ببیند.

وی تصریح کرد: پس از ادغام جهادسازندگی با همه ظرفیت ها و تلاش هایی که در حوزه روستایی انجام می شد، اما موضوع توسعه روستایی متولی متمرکزی نداشت و بین دستگاه ها پراکنده بود، بنابراین رئیس جمهوری بر احیای  جهاد سازندگی برای حمایت بیشتر از روستاها به عنوان قطب تولید تاکید کرد. ساداتی نژاد ادامه داد: بر اساس تجارب و تلاش هایی که در گذشته برای این کار اتفاق افتاده بود، بحث احیای جهادسازندگی در وزارت جهادکشاورزی برای حمایت حوزه های روستایی مدنظر قرار گرفته است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید