Iranian Agriculture News Agency

با فرمان ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور؛

125 پروژه شهرک‌های کشاورزی در کشور افتتاح شد

2 طرح شرکت شهرک های کشاورزی شامل 118 واحد طرح گلخانه ای به مساحت 187 هکتار در 10 استان کشور و تعداد 7 واحد طرح های زیربنایی به طول 4 کیلومتر در 4 استان کشور با فرمان ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

125 پروژه شهرک‌های کشاورزی در کشور افتتاح شد

به گزارش خبرنگار ایانا، سید جمال سجادی پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در مراسم آغاز بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی با حضور رئیس جمهور که از پارس آباد مغان در استان اردبیل به صورت ویدئو کنفرانس گزارش می‌داد، اظهار کرد: مهمترین ماموریت شرکت شهرک‌های کشاورزی هدایت، راهبری و توسعه زیرساخت‌های کشاورزی در سه محور گلخانه‌ای، شیلاتی و دامی به منظور انتظام بخشی به فعالیت‌های کشاورزی در قالب شهرک‌های تخصصی برای عبور از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی با تاکید بر ایجاد زنجیره کامل ارزش تولید و برندسازی است.

وی افزود: چشم‌انداز فعالیت شهرک‌های کشاورزی، ایجاد فضای اطمینان بخش برای سرمایه‌گذاران، تولیدکنندگان و کارآفرینان بخش کشاورزی با هدف کاهش هزینه‌ها در بخش تولید و سرمایه گذاری است.

سجادی پور تصریح کرد: شرکت شهرک‌های کشاورزی فعالیت خود را همزمان با حضور دولت یازدهم شروع کرد با اعتباراتی معادل 325 میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های شهرک‌های کشاورزی که توسط ریاست جمهوری ابلاغ شد و با مشارکت بخش غیر دولتی 295 شهرک کشاورزی در دست اجرا است.

وی افزود: از 295 شهرک، شامل 249 شهرک گلخانه‌ای به مساحت 11 هزار و 900 هکتار معادل 50 درصد سطح گلخانه‌های کشور است، 15 شهرک شیلاتی پرورش میگو به مساحت 25 هزار هکتار که دو برابر مساحت مزارع کنونی کشور است، 31 شهرک دامپروری به مساحت 1700 هکتار است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی پیش بینی کرد: با بهره برداری از این شهرک‌ها زمینه اشتغال 142 هزار نفر و تولید 3 میلیون و 800 هزار تن محصولات کشاورزی فراهم شود.

وی افزود: امروز دو طرح شهرک های کشاورزی با سرمایه گذاری 1572 میلیارد تومان و اشتغالزایی 2 هزار و 245 نفر به بهره برداری می‌رسد که شامل 7 پروژه زیربنایی، اجرای خطوط انتقال برق و گاز به 4 استان کشور، 118 واحد گلخانه‌ای به مساحت 187 هکتار در 10 استان است.

سجادی پور در رابطه با پروژه پارس آباد مغان گفت: این پروه 37 واحد گلخانه‌ای به مساحت 96 هزار هکتار در شهرک 1600 هکتاری دشت مغان در استان اردبیل آماده بهره برداری با دستور ریاست جمهوری است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید