Iranian Agriculture News Agency

پیام تبریک معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مناسب روز ملی گل

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی به مناسبت 25 خرداد روز ملی گل پیامی را صادر کرد.

پیام تبریک معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی به مناسب روز ملی گل

به گزارش خبرنگار ایانا، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی روز ملی گل را به تمام تولیدکنندگان این عرصه تبریک و تهنیت گفت.

این پیام بدین شرح است:

گل هدیه‌ای ست فرو فرستاده از بهشت

مردم کریم‌تر شوند اندر نعیم گل

طبیعت و جلوه‌های زیبای آن، همواره الهام‌بخش بشر برای خلق آثار بدیع، تلطیف روان و مأمنی برای گریز از هیاهوی دنیای پیرامونی و درونی او بوده و هست. گل، جزء جدایی‌ناپذیر آداب و رسوم اجتماعی، آیین‌های ملل و انگیزه‌ساز شعرا و نقاشان قرون و اعصار متمادی است؛ این معجزه‌ی نفیس کارگاه خلقت، همراه همیشگی غم‌ها و شادی‌های انسان، جلوه‌گاه هنر، فرهنگ و زندگی دیروز و امروز او، خواه به نشانه ملاحت و دلربایی روح و خواه دوا و درمانی کارآمد برای جسم، بویژه در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا که به لحاظ معنوی از هر زمان دیگری آسیب پذیرتر و دردمندتر نیز بنظر می‌رسد، مونس و همدم همیشگی آدمی بوده است.

در عین حال، صنعت گل و گیاه در کشور ما، طی سال‌های اخیر بعنوان یکی از عوامل مؤثر در تأمین درآمدهای ارزی بویژه در شرایط تحریم‌های ظالمانه و محدودیت‌های ارزی برای واردات کالاهای اساسی، مطرح بوده است.

باری، آخرین ماه فصل بهار برای دوستداران محیط زیست، جلوه‌ای متفاوت دارد چراکه اول خرداد روز جهانی تنوع زیستی، ۱۵خرداد روز جهانی محیط زیست، ۲۵ خرداد روز گل و ۲۷ خرداد روز جهانی بیابان زدایی است! از این رو، در سال ۱۳۸۴ با درخواست اتحادیه گل و گیاه کشور، همکاری دفتر امور گلخانه‌ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی وزارت جهاد کشاورزی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، 25 خردادماه به ‌عنوان روز ملی گل نامگذاری شد.

اینجانب که افتخار خدمتگزاری در حوزه صیانت از این میراث گرانبهای الهی را دارم، ضمن گرامیداشت روز ملی گل، ایام و ماه خجسته خرداد را خدمت تمامی تولیدکنندگان، پرورش دهندگان، عرضه کنندگان و مصرف کنندکان عزیز گل و گیاه کشور تبریک و تهنیت عرض نموده، از خداوند متعال، سلامتی و توفیق روز افزون تلاشگران عرصه های تولید و پرورش گل و گیاه را مسئلت می‌کنم.

                                                                                                                                                                            محمد مهدی برومندی                                                                                                                                                             

معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید