Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور خبر داد.

احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با ایانا از احداث بزرگترین مرکز تولید نهال و اندام تکثیری مرکبات در جنوب کشور خبر داد و گفت: نهال، اصلی ترین نهاده در باغبانی به شمار می رود و از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: با توجه به طولانی مدت بودن سرمایه گذاری در بخش باغبانی، ضروری است از نهال سالم، اصیل و استاندارد متناسب با اقلیم منطقه کشت استفاده شود.

به گفته برومندی، نظارت و کنترل مستمر بر مراحل تولید نهال موجب افزایش اطمینان در ارائه نهال استاندارد و سالم به مصرف کننده می شود.

وی با بیان اینکه نظارت مستمر در این حوزه همچنین  کاهش ریسک سرمایه گذاری را در پی دارد، یادآور شد: نهال­ های شناسه ­دار نقش کلیدی در افزایش  کمی و کیفی تولیدات باغبانی دارد و افزایش درآمد باغدار را بهمراه خواهد داشت. 

برومندی یادآور شد: نهال گواهی شده و مرغوب، نهالی است که از نظر نوع رقم پایه و پیوندک کاملاً مشخص و عاری از هر گونه آفت، بیماری، نماتد و علف­ های هرز انگلی بوده و همچنین دارای گواهی اصالت، سلامت، بهداشت و کنترل کیفیت باشد. 

 وی با تاکید بر اینکه برای این منظور باغ مادری جهت تولید اندام‌های تکثیری و نهال مرکبات در استان فارس، شهرستان داراب احداث شده است، بیان کرد: امید است با ساماندهی وضعیت نهال مرکبات، شاهد بهبود وضعیت تولید مرکبات در کشور باشیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید