Iranian Agriculture News Agency

در گفتگو با ایانا مطرح شد؛

پیش بینی افزایش 100درصدی صادرات گل شاخه بریده با یارانه سوخت هواپیماهای باری

رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونی های گل و گیاه، محصولات گلخانه ای، صنایع و خدمات وابسته کشور از افزایش 100درصدی صادرات گل شاخه بریده با یارانه سوخت هواپیمای باری خبر داد.

پیش بینی افزایش 100درصدی صادرات گل شاخه بریده  با یارانه سوخت هواپیماهای باری

محمد بلاغی رییس هیات مدیره اتحادیه سراسری تعاونی‌های گل و گیاه، محصولات گلخانه‌ای، صنایع و خدمات وابسته کشور در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به در نظر گرفتن یارانه سوخت برای هواپیماهای باری در بودجه ۱۴۰۰، گفت: تدوین شیوه نامه اجرایی این مصوبه در حال اجرا است.

 وی ادامه داد: طی یک تا دو ماه آینده جهش خوبی در صادرات گل‌های شاخه بریده را شاهد خواهیم بود.

بلاغی با بیان اینکه با در نظر گرفتن یارانه برای سوخت  هواپیماهای باری شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات گل‌های شاخه بریده خواهیم بود، یاد آور شد: برای افزایش سرمایه در گردش تولیدکنندگان این بخش و آموزش‌های لازم برای رسیدن به استانداردهای تولیدی جهان در حال برنامه‌ریزی هستیم تا بتوانیم با سایر کشورهای رقابت داشته باشیم.

 رئیس هیات مدیر اتحادیه سراسری تعاونی‌های گل و گیاه،  با بیان اینکه بازاریابی برای صادرات گل های شاخه بریده در حوزه خلیج فارس و اوراسیا در حال انجام است،  گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات این بخش وجود تنها دو پایانه حمل هوایی با سردخانه در کشور است.

 وی با بیان در کشور تنها دو فرودگاه حمل هوایی محصولات کشاورزی در ایران وجود دارد، یادآور شد: در حال حاضر در صدد آن هستیم تا سالن های سردخانه ای را به صورت استیجاری در حومه فرودگاه ها با همکاری بخش خصوصی تهیه کنیم.

بلاغی استان های در نظر گرفته شده برای صادرات گل های شاخنه بریده را فارس، تبریز و مشهد عنوان کرد و گفت : شهر جیرفت نیز از شهرهایی است که  صادرات گل های شاخه بریده در آن برنامه ریزی شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید