Iranian Agriculture News Agency

به منظور ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی انجام می‌‌شود؛

اجرای 5 پروژه دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی

5 پروژه برای افزایش کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی اجرایی می‌شود تا 240 فرصت شغلی ایجاد شود.

اجرای 5 پروژه دانش‌بنیان برای افزایش کیفیت محصولات کشاورزی

به گزارش ایانا و به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های خود را اجرای کامل و دقیق برنامه تولید محصولات سالم و گواهی شده کشاورزی قرار داده است. فرآیندی که با هدف تولید محصولات سالم و ایجاد اطمینان از سلامت محصولات تولید شده در مشتریان و مصرف کنندگان اجرایی می‌شود.

این کار نیازمند یک ساختار درست و علمی کنترل و نظارت است تا به کمک آن گواهی سلامت برای این محصولات صادر و فرآیند رهگیری آنها بر اساس استانداردهای جهانی میسر شود. ستاد توسعه زیست فناوری نیز با توجه به اهمیت این موضوع در تلاش است تا چنین فرآیندی را در کشور اجرایی کند. بر همین اساس نیز 5 پروژه ملی تعریف کرده است تا گام‌هایی مثبت در این راستا برداشته شود.

استقرار پلتفرم زنجیره تولید محصولات سالم کشاورزی یکی از این برنامه‌ها است که طی 5 سال برای 100 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد. پروژه دیگر برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی با اولویت گندم است که قرار است 5 سال آینده برای کشور 50 شغل ایجاد کند.

برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی با اولویت ذرت نیز برنامه بعدی است که پیش‌بینی شده اجرای آن 30 شغل پایدار در کشور به وجود آورد. در این پروژه‌های ملی برنامه رتبه بندی محصولات اساسی کشاورزی برای صیفی جات نیز گنجانده شده است. طرحی با اشتغالزایی 30 نفره طی 5 سال آینده.

همچنین طرح رتبه بندی میوه‌ها نیز در این پروژه‌ها دیده شده که اجرای آن طی 5 سال برای 30 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد. قرار است عملیاتی شدن این طرح‌ها منجر به افزایش تاب آوری در کشور شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید