Iranian Agriculture News Agency

توسط معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد؛

بازدید از مرکز پایش و مدیریت هوشمند بخش کشاورزی

معاون امور باغبانی به همراه مدیران کل دفاتر تخصصی این معاونت از مرکز پایش و مدیریت هوشمند بخش کشاورزی بازدید کرد.

بازدید از مرکز پایش و مدیریت هوشمند بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، در این بازدید مهرزاد خرد مشاور وزیر و مجری پیاده سازی سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی ضمن تشریح سیاست‌ها و اهداف اجرای این سیستم اظهار کرد: این سامانه مشتمل بر بانک جامع اطلاعات کشاورزی با داده‌های مکانی و توصیفی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی است و داده‌های سامانه و زیرسامانه موجود در بخش کشاورزی پس از همسان سازی در انبار داده (Data ware house) قرار می‌گیرد و با استفاده از  سه الگوریتم هوش مصنوعی، هوش نجاری و یادگیری ماشین تحلیل شده و در قالب سیستم تصمیم یار (D.S.S) اطلاعات تحلیل شده در اختیار مدیران ارشد،  میانی و پایه و کارشناسان مجموعه وزارت جهادکشاورزی برای تصمیم‌سازی و تولیدکنندگان بخش برای تصمیم‌گیری و نهایتا مدیریت هوشمندانه بخش  قرار می‌گیرد.

خرد، استفاده از قابلیت‌های سنجش از دور در برآورد سطح سبزینگی محصولات و تخمین تولید برای یک فصل زراعی را از دیگر کارکردهای این سامانه در راستای مدیریت هوشمند بخش کشاورزی دانست.

وی یکی دیگر از فعالیت‌های در حال انجام را هوشمندسازی صنعت زنجیره طیور کشور دانست و با بیان این که با دستور وزیر جهاد کشاورزی این موضوع در حال اجرا  است، افزود: کاربرد اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی به سرعت در حال گسترش است.

در ادامه  این بازدید، مدیران معاونت باغبانی به طرح دیدگاه‌ها و بیان نقطه نظرات خود پرداخته و از اجرای چنین طرح بی‌نظیری در کشور ابراز خرسندی و اظهار امیدواری کردند که این امر  منشا تحولات بنیادی در بخش کشاورزی از جمله باغبانی شود.

در پایان؛ برومندی معاون امور باغبانی ضمن تشکر از اقدامات انجام شده و ابراز تشکر از تحولی که یکپارچه سازی اطلاعات کشاورزی و مدیریت هوشمند آن در آینده بخش کشاورزی خواهد داشت،  به آمادگی آن معاونت برای همکاری در پیشبرد هرچه موفق‌تر طرح اشاره کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید