Iranian Agriculture News Agency

سالم‌پور در گفتگو با ایانا پیش‌بینی کرد:

افزایش 3 برابری سطح گلخانه‌های کشور تا پایان سال جاری

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور گفت: بر اساس اهداف برنامه‌ریزی‌شده، سطح گلخانه‌های کشور تا پایان سال جاری به حدود ۲۵ هزار هکتار یعنی ۳ برابر سال آغاز دولت یازدهم خواهد رسید.

افزایش 3 برابری سطح گلخانه‌های کشور تا پایان سال جاری

داریوش سالم پور مجری طرح توسعه گلخانه‌های در گفتگو با خبرنگار ایانا، گفت: پیش‌بینی می‌شود با توجه به اقبال عمومی از توسعه تولید محصولات کشاورزی در محیط‌های کنترل‌شده گلخانه‌ای، برنامه‌های مصوب اقتصاد مقاومتی و همچنین حمایت‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه شاهد تحقق حداکثری اهداف و زمینه‌سازی برای تولید باکیفیت محصول، تأمین نیاز داخلی، زمینه صادرات مازاد بر نیاز به کشورهای همسایه به‌ویژه حوزه CIS ( کشورهای مستقل مشترک‌المنافع ) و کشور روسیه فراهم شود.

وی ادامه داد: بر اساس اهداف برنامه‌ریزی‌شده، سطح گلخانه‌های کشور تا پایان سال جاری  به حدود ۲۵ هزار هکتار یعنی ۳ برابر سال آغاز دولت یازدهم برسد.

سالم‌پور با تأکید بر اینکه توسعه گلخانه در کشور با مزایای زیادی همراه است، یادآور شد: با این روند علاوه بر زمینه‌سازی برای اشتغال پایدار به‌ویژه قشر تحصیل‌کرده، امکان رشد سایر صنایع و خدمات وابسته به طرح توسعه گلخانه‌ها از قبیل واحدهای تولید سازه، تجهیزات، پوشش و تأسیسات کنترل اقلیم و اتوماسیون گلخانه‌ای فراهم خواهد شد.

وی یکی از اهداف مهم در سال جاری را توسعه فناوری‌های نوین و طرح‌های نوآورانه عنوان کرد و گفت: کارخانه‌های گیاهی (plant factory)، استفاده از سیستم‌های نوین شیرین سازی آب به‌خصوص در سواحل جهت توسعه محیط‌های کنترل‌شده گلخانه و سایبان برنامه ریزی شده است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های کشور حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان درزمینهٔ تولید داخلی  توری‌های سایبان را از دیگر برنامه‌ها برای توسعه فناوری‌های نوین عنوان کرد و گفت: حمایت از ایده‌های خلاقانه در طراحی سازه‌های سبک، مقاومت و ارزان، ساماندهی تجهیزات گلخانه از طریق سامانه جامع برای استفاده بهره‌برداران و متقاضیان سرمایه‌گذاری و همچنین ارتقاء سطح دانش فنی نیست و توان علمی کارشناسان طرح در سراسر کشور  در دستور کار قرار دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید