Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد:

نجات توسعه اقتصادی کشور با صادرات بخش کشاورزی

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به این که در راستای توسعه صادرات کشاورزی کشور گام‌های خوبی برداشته‌شده است، گفت: صادرات بخش کشاورزی نجات دهنده‌ی توسعه اقتصادی کشور خواهد بود.

 نجات توسعه اقتصادی کشور با صادرات بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، حمید زادبوم معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آئین رونمایی از سامانه‌های قرنطینه گیاهی «سامانه‌های واردات و ترانزیت محموله‌های کشاورزی» و «پلمپ قرنطینه»، اظهار کرد: سال گذشته با وجود تحریم‌ها 80 میلیارد دلار تجارت خارجی رقم خورده است که ایجاد چنین سامانه‌هایی می‌تواند به توسعه تجارت خارجی کمک کند.

وی ادامه داد: در ۱۱ ماهه امسال نیز ۶۵ میلیارد دلار تجارت خارجی انجام شده که حدود 32.1 درصد آن واردات و حدود 34.3 درصد آن صادرات است.

به گفته زادبوم؛ هدف تحریم‌ها تحت تاثیر قرار گرفتن تعامل و تجارت جهانی ایران بوده اما بخش کشاورزی توانسته است در صادرات رشد داشته باشد.

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر این که در شرایط سخت اقتصادی، توسعه تجارت خارجی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی مورد توافق همه است، تصریح کرد: واردات نهاده‌های مورد نیاز کشاورزی و صادرات محصولات کشاورزی نیازمند ملزوماتی است که آشنایی و تسلط بر مقررات بین المللی از مهمترین الزامات آن است.

وی با اشاره به اشراف بر مقررات بین المللی صادرات و واردات توسط سازمان حفظ نباتات کشور، یادآور شد: تاثیر صادرات بخش کشاورزی  می‌تواند نجات دهنده توسعه اقتصادی کشور باشد.

به گفته زادبوم، عدم عضویت در سازمان تجارت جهانی (WTO) سبب شده تا بر قوانین بین‌المللی تسلط نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: در راستای توسعه صادرات کشاورزی کشور گام‌های خوبی برداشته‌ شده و این سامانه‌ها می‌تواند صادرات محصولات کشاورزی را تسهیل کند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید