Iranian Agriculture News Agency

سجادی پور مطرح کرد:

نقش شهرک‌های کشاورزی در توسعه کشاورزی صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی گفت: شهرک‌های کشاورزی الگوی کشاورزی کشور محسوب می‌شوند و باید بتوانند کشور را از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی پیش ببرند.

نقش شهرک‌های کشاورزی در توسعه کشاورزی صنعتی

به گزارش خبرنگار ایانا، سیدجمال سجادی پور مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی در جلسه تودیع مدیرعامل سابق و معارفه مدیرعامل جدید شرکت شهرک‌های کشاورزی تصریح کرد: در استان‌ها نیازمند بهبود فضای کسب و کار و حذف نگرانی‌های متقاضیان برای شروع فعالیت هستیم که امیدواریم شرکت شهرک‌های کشاورزی بتواند این دغدغه را از میان بردارد.

وی افزود: در حوزه شهرک‌های کشاورزی هم بحث توسعه شهرک‌های دولتی و هم خصوصی را در دستورکار قرار خواهیم داد.

سجادی پور عنوان کرد: شهرک‌های کشاورزی الگوی کشاورزی کشور محسوب می‌شوند و باید بتوانند کشور را از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی صنعتی پیش ببرند.

در ادامه این جلسه، علی‌اشرف منصوری مدیرعامل سابق شرکت شهرک‌های کشاورزی با اشاره به ضرورت ایجاد و توسعه شهرک‌های کشاورزی اظهار کرد: ایجاد این شهرک‌ها، وابستگی کمی به منابع اعتباری دولتی دارند و به سرعت می‌توانند خیلی از فاکتورهای موثر در اقتصاد کشور از جمله اشتغال گسترده، افزایش قابل ملاحظه بهره‌وری از منابع آب و خاک و نهاده‌های تولید، افزایش چندین برابری تولید نسبت به کشت در فضای باز، تولید محصولات بازارپسند و صادرات محور، امکان اجرای کشاورزی قراردادی و سهولت در صادرات محصولات تولیدی، ایجاد زنجیره ارزش و افزایش ارزش افزوده محصولات را به دنبال داشته باشد.

مدیرعامل سابق شرکت شهرکهای کشاورزی به اقدامات مدیریتی صورت گرفته در طی سه سال اخیر برای معرفی فعالیت‌های شرکت به منظور جذب سرمایه گذاران اشاره کرد و گفت: حضور مستمر در استان‌ها و تشکیل جلسات با استانداران، اطلاع رسانی گسترده و انجام فراخوان‌های مستمر در کنار انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزیر کشور، استانداران، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سازمان شیلات ایران، آستان قدس رضوی، بنیاد تعاون زندانیان، سازمان نظام مهندسی کشاورزی، مرکز مقاومت بسیج و دیگر دستگاه‌ها، از جمله عوامل موثر در هدایت و جذب سرمایه گذاران در شهرک‌های کشاورزی بوده است.

منصوری ادامه داد: با پیگیری معاونین، مدیران ستادی و استانی و تعامل مناسب با سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها، این شرکت موفق شد مطالعات استعداد یابی و آمایش توسعه شهرک‌های کشاورزی را در کل پهنه کشور در اواخر سال ۹۷ به پایان برساند و ۲۷۳ هزار هکتار از اراضی کشور اعم از منابع ملی و مستثنیات را مستعد توسعه شهرک‌های گلخانه ای تعیین کند.

وی از دیگر فعالیت‌های شرکت را مطالعات طراحی فاز دو و نظام بهره برداری شهرک‌های کشاورزی در سه حوزه گلخانه‌ای، دام و طیور و شیلات عنوان و تصریح کرد: در سه سال اخیر مجموعاً برای بیش از ۴۰ هزار اراضی در اختیار، مطالعات طراحی و فاز ۲ و برای حدود ۲۵ هزار هکتار مطالعات نظام بهره برداری انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید