Iranian Agriculture News Agency

تقوی خبر داد:

صدور مجوز کشت گلخانه‌ای آناناس

مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی گفت: به متقاضیان برای کشت گلخانه‌ای آناناس پس از طی دوره های آموزشی مجوز داده می شود.

صدور مجوز کشت گلخانه‌ای آناناس

غلامرضا تقوی  مدیرکل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان زینتی و قارچ خوراکی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به بازدید کمسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شوای اسلامی از شهرستان های میناب و دولاب استان هزمزگان، گفت: کمیسیون کشاورزی موافقت خود را برای کاهش نرخ سود بانکی برای توسعه و احداث گلخانه‌ها اعلام کردند.

وی ادامه داد: بنا بر این تصمیم قرار است تا نرخ سود بانکی تسهیلات برای توسعه و احداث گلخانه‌ها تک رقمی باشد.

تقوی با اشاره به این که بازدید کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به منظور اصلاح و تهیه قوانین حاکم بر توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و احصا مشکلات گلخانه‌ ها انجام شده است، یادآور شد: به منظور توسعه میوه‌های گرمسیری قرار است تا کشت آناناس در غیر از مناطق پایلوت نیز انجام شود.

وی تصریح کرد: به متقاضیان برای کشت گلخانه‌ای آناناس پس از طی دوره‌های آموزشی مجوز داده می شود.

تقوی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه طرح زمین گرمایی در گلخانه ها 30تا 40 درصد سبب کاهش مصرف انرژی خواهد شد، بیان کرد: در حال حاضر به متقاضیان استفاده از زمین گرمایی در گلخانه ها پس از آموزش مجوز اعطا می شود.

وی در پایان گفت: بحث مشکلات بیمه‌ای کارفرمایان و مالیات بر ارزش افزوده برای برخی از نهاده‌های کشاورزی نیز با کمیسیون کشاورزی مجلس  شورای اسلامی طرح موضوع شده است.

عطیه حاجی

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید