Iranian Agriculture News Agency

اسفندیاری پور خبر داد:

افزایش 38 درصدی توزیع بذر گندم در سال زراعی جاری

مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی از افزایش 38 درصدی توزیع بذر گندم در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: امسال 430 هزار تن بذر گندم بین کشاورزان توزیع شده است.

افزایش 38 درصدی توزیع بذر گندم در سال زراعی جاری

اسماعیل اسفندیاری پور مجری طرح گندم وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به هدفگذاری برای کشت گندم در سطح 6 میلیون هکتار از اراضی در سال زراعی جاری، گفت: براساس آخرین آمار سطح زیر کشت گندم (17 دی ماه)؛ 2 میلیون هکتار گندم آبی و 4 میلیون و 125 هزار هکتار گندم دیم کشت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 157 هزار هکتار کشت گندم بیشتر انجام شده است.

وی به افزایش 38 درصدی توزیع بذر در مقایسه یا سال گذشته اشاره کرد و گفت: کشاورزان در سال گذشته 310 هزار تن بذر مصرف کردند که این میزان در سال جاری به 430 هزار تن رسیده است.

اسفندیاری‌پور با بیان این که در سال جاری بذر به میزان کافی تهیه و تدارک شده است، تصریح کرد: سطح زیر کشت گندم در کشور افزایشی بوده و این امر نشان‌دهنده آن است که هیچ کشاورزی بدون بذر نمانده است.

به گفته وی؛ رشد گندم در خوزستان، دشت عباس استان ایلام، مناطق جنوبی فارس، بوشهر و هرمزگان در مرحله پنجه‌زنی و شروع ساقه‌دهی است.

مجری طرح گندم با اشاره به این که مبارزه با علف های هرز و مصرف کود سرک در مزارع در حال انجام است، گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در راستای تامین کود اوره مورد نیاز زراعت گندم در تلاش است تا کود اوره به میزان کافی در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

اسفندیاری پور ادامه داد: از شرکت‌های پتروشیمی نیز انتظار می‌رود تا در تامین کود با شرکت خدمات حمایت کشاورزی همکاری کنند تا این شرکت بتواند این کودها را از طریق کارگزاری‌های خود در اختیار کشاورزان قرار دهد.

وی در پایان از کشاورزان خواست تا برای پیشگیری از بیماری بذر و خوشه گندم سرکشی از مزارع را فراموش نکنند و با کارشناسان مراکز خدمات اقدامات لازم را انجام دهند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید