Iranian Agriculture News Agency

فریادرس مطرح کرد:

بورس کالا ابزاری برای توسعه محصولات کشاورزی

مدیرکل دفتر مقررات و استانداردها بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: باید برای توسعه خرما ابزارهای مناسبی تعریف شود که یکی از مهترین این ابزارها بورس کالا است.

بورس کالا ابزاری برای توسعه محصولات کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا، ولی‌الله فریادرس مدیرکل دفتر مقررات و استانداردها بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم افتتاحیه معاملات نخستین صندوق‌های کالایی کشاورزی و گواهی سپرده کالایی خرمای مضافتی با اشاره به تولید 1.3 میلیون تنی خرما در کشورمان، گفت: کشورمان در تولید این محصول توانمند است و جایگاه صادراتی خوبی را نیز به دست آورده است.

وی با تاکید بر جایگاه ایران در تولید خرما، افزود: میزان تولید این محصول در کشور سبب کسب رتبه 2 و 3 خرما در جهان شده و ما با میزان صادرات سالانه بیش از 240 هزار تن خرما جایگاه پنجم صادرات این محصول را به خود اختصاص داده‌ایم.

به گفته فریادرس؛ ارزش صادراتی خرما در سال 98، 5 میلیون دلار بوده است و این آمار نشان از  وجود ظرفیتی بزرگی در تولید و صادرات توسعه این محصول دارد.

وی با اشاره به اینکه  باید برای توسعه خرما ابزارهای مناسبی تعریف شود، گفت: یکی از مهترین این ابزارها بورس کالا است.

به گفته وی؛  بورس کالا می‌تواند ابزاری باشد که  تمام محصولات کشاورزی را در مسیر درست بازار قرار دهد.

فریادرس با تأکید بر اینکه محصولات باغی ارزش بالایی دارند و می‌توانند با کمک بورس کالا در جایگاه مناسبی در تولید و بازار برسند، تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق‌های کالایی کشاورزی و گواهی سپرده کالایی خرمای مضافتی می‌تواند مسیری برای سایر محصولات کشاورزی برای حرکت به‌سوی بازار سرمایه باشد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید