Iranian Agriculture News Agency

وزیر جهاد کشاورزی مطرح کرد:

افزایش 2 برابری تولیدات زراعی دیمزارها در افق پنج ساله

وزیر جهاد کشاورزی از برنامه‌ریزی برای افزایش 2 برابری تولید محصولات زراعی دیمزارها در افق پنج ساله خبر داد.

افزایش 2 برابری تولیدات زراعی دیمزارها در افق پنج ساله

به گزارش خبرنگار ایانا، کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دست‌آوردهای کشاورزی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همواره به تمام بخش‌های اقتصادی کشور کمک می‌کند و با یک عظم جدی به بخش کشاورزی ورود پیدا کرده است.

وی افزود: عملکرد محصولات زراعی در دیمزارها بسیار پایین است و برداشت گیاهان زراعی از دیمزارها حدود 6 میلیون تن است، بیش از یک سال بر روی پروژه دیمزارها کار کرده‌ایم تا در یک افق 5 ساله این تولید به 2 برابر افزایش یابد.

خاوازی تصریح کرد: برای فاز اول از 6 استان شروع می‌کنیم که شامل 66 شهرستان است و طبق طرح، سهم غلات دیم کمتر شده و تنوع بخشی در کاشت گیاهان به خصوص علوفه که وابستگی شدیدی به کشورهای دیگر داریم و کشت دانه‌های روغنی کم آب‌بر، لحاظ شده است.

وی افزود: در فاز اول، 110 هزار بهره‌بردار در این طرح مشارکت خواهند کرد و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تسهیلاتی را در اختیار بهره‌برداران قرار خواهد داد تا کشاورزان را به کشت در مناطق دیم ترغیب کند.

خاوازی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح، می‌تواند درآمد کشاورزان را در مناطق دیم ارتقا دهد.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با نوع محصولات مورد نظر برای کشت در دیمزارها خاطرنشان کرد: این محصولات شامل گیاهان علوفه‌ای، گلرنگ، کاملینا، گندم، جو و... می‌شود.

وی با اشاره به ارائه تسهیلات به کشاورزان دیم‌کار گفت: این تسهیلات شامل پوشش بیمه کشاورزان، تامین بخشی از نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان، بذر و ماشین آلات است که یارانه برای بذر و ماشین آلات در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید