Iranian Agriculture News Agency

حصادی خبر داد:

افزایش 50 درصدی تولید چغندرقند در سال جاری

مجری طرح چغندرقند از افزایش 50 درصدی تولید چغندرقند در سال جاری خبر داد.

افزایش 50 درصدی تولید چغندرقند در سال جاری

پیمان حصادی مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایانا با اشاره به اینکه پیش‌‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری حداقل یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن شکر تولید شود، گفت: سال گذشته مجموع تولید شکر اعم از چغندرقند بهاره، چغندر قند پاییزه و نیشکر ۹۲۵ هزار تن بوده است.

حصادی با اشاره به افزایش 47.8 درصدی سطح زیر کشت چغندرقند نسبت به سال گذشته، افزود: سطح قابل برداشت چغندرقند در سال گذشته 67هزار هکتار بوده که در سال جاری به 99هزار هکتار رسیده است.

وی درباره میزان تولید چغندرقند در سال زراعی جاری، گفت: تا امروز بیش از 3 میلیون و 900هزار تن چغندرقند بهاره برداشت و حدود 3 میلیون و 500 هزار تن از آن تحویل کارخانه‌ها شده است.

مجری طرح چغندرقند یادآور شد: میانگین عملکرد چغندرقند نسبت به سال گذشته با 6 درصد رشد از  50تن به 54تن در هکتار رسیده است.

وی با اشاره به اینکه سطح قرارداد کشت چغندرقند پاییزه در سال گذشته 14هزار و 600هکتار بوده است، گفت: در سال جاری قرارداد چغندرقند در ۲۵ هزار هکتار انجام شده که نسبت به سال گذشته حدود ۵۴ درصد رشد دارد.

حصادی درباره تولید نیشکر در کشور، گفت: با توجه به خسارت سیل دو سال قبل و خسارت سرمازدگی سال گذشته ۲۳ هزار هکتار کشت جدید انجام شده که سطح قابل برداشت در سال جاری به ۸۶ هزار هکتار رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه از این میزان سطح زیر کشت 6.7 تا 7 میلیون تن نیشکر تولید می‌شود، گفت: امسال میانگین تولید این محصول نسبت به سال های گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

حصادی درباره خوداتکایی در صنعت شکر گفت: اگر ظرفیت صنعتی در مناطق کشت پاییزه افزایش یابد در کوتاه‌ترین زمان ممکن، حداقل  طی دو تا سه سال آینده خوداتکایی در صنعت شکر محقق می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید